Práce na Fiestě WRC jsou v plném proudu, testy také

Solowow, Michal | foto: www.cersanitrally.pl

Ford poprvé vyzkoušel nový motor o objemu 1,6l s turbem ve Fiestě WRC. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson poodhalil další detaily.

Když Malcom Wilson mluví o jeho “novém dítěti“, tak v obličeji úplně září. Pro Ford jeho M-Sport vyvíjí novou Fiestu World Rally Car, která od roku 2011 nahradí stávající Fosusy specifikace WRC.

„Jedem podle plánu. Jednotné turbodmychadlo od FIA už je k dostání a my ho tak už můžeme testovat. Je to to samé, které používá i Citroën. Turbo je jediná shodná část, kterou budeme muset používat,“ řekl Malcolm včera večer.

Testovací tým by s vozem měl mít najeto už 1200 km na asfaltu a 1000 km na šotolině. Ještě se však stále nejedná o konečnou specifikaci auta. Největší část testovacích jízd s vozem odjezdil Matthew Wilson a P.G. Andersson.


 
„Ještě přesně nevíme, jak moc velký je rozdíl v porovnání s aktuálními vozy S2000, ale vycházíme z toho, že časy odpovídají aktuálním vozům WRC. Musíme vycházet z toho, že využíváme stejný přenos síly na kola jako aktuální S2000 a momentálně je tato síla dostatečná,“ říká šéf M-Sportu.

I přes zavedení Fiesty WRC chce M-Sport dále pracovat i na Fiestě S2000. „Budeme auto v aktuální specifikaci dále prodávat. Budou tedy existovat dvě verze Fiesty. Jedna s motorem 2,0l a jedna s motorem 1,6l s turbem. Nebude žádné Super2000 s motorem 1,6l s turbem, mezi těmito dvěma auty nebudou rozdíly.“

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy