Letos jsme britský Proton R3 Rally Team s malajskými vozy Satria Neo S2000 měli možnost vidět jen na vybraných podnicích IRC. O vozech se vždy mluvilo jako o strojích s velkým potenciálem, ale výsledky tomu neodpovídaly. Šéf týmu Chris Mellors prozradil, že vše nyní směřuje k nadcházející sezóně.
"Ověřili jsme si, že ve voze je velký potenciál," říká Mellors. "Víme, že nás při vývoji Satrie čeká ještě spousta práce, ale už teď víme to hlavní - na podvozku a motoru máme velmi silný a dobrý základ. Šampionát IRC je seriál, kde je hlavní především účast posádek s vozy S2000 a to je také důvod, proč již vzhlížíme k salší sezóně."
Potenciál vozu upřít nejde. Zároveň je to však zatím asi jediná přednost vozu, což na kvalitní výsledky rozhodně nestačí. K lepším výsledkům však týmu nepomohla ani řada kvalitních posádek, které se letos v těchto vozech vystřídaly. Atkinson, McShea, Cronin, Alister McRae a ani někdejší asfaltový specialista Panizzi vůz k lepším výkonům nevybičoval.
Nad jezdeckým složením zatím pro příští sezónu zůstává otazník. Jistotu by zatím měl mít jen McRae. Cesta k úspěchu ale zřejmě tkví ve vývoji vozu. Časté střídání posádek v letošní sezóně úspěch nepřineslo...
Zdroj: ircseries.com