Doteď jezdily vozy Super2000 s nepřeplňovanými motory o obsahu 2l. To je ale pryč. Od teď musí mít každé nové S2000 motor s turbem o obsahu 1,6l. Tedy úplně stejný, jaký je i ve druhé generaci vozů WRC. Vozy S2000 však musí být vybaveny 30 mm restriktorem.
Původně chtěla Světová rada FIA zakázat, že by nové vozy S2000 mohly závodit v regionálních šampionátech. Pak ovšem změnila názor a nasazení vozů do národních šampionátů povolila, nicméně jaksi pozapomněli určit velikost restriktorů. Tato nejasnost způsobovala problémy jak pro Mini, které vyvíjí nový motor o obsahu 1,6l s turbem, tak i pro již existující speciály s dvoulitrovými motory. Stále totiž nikdo neví, jak si vozy povedou v přímém srovnání.
Ford ani Citroën zatím vývoj nového motoru pro S2000 neplánují (Citroën je v této kategorii zastoupen Peugeotem). Jediný Prodrive hodlá 1. března homologovat Mini Countrymana S2000 s novým motorem.
Vozy S2000 s 30mm restriktorem
Nová generace vozů S2000 by měla být pro národní šampionáty vybavena restriktory o velikosti 30mm. Navrhla to Rally komise FIA.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Dwayne Johnson září na premiéře Moana 2: Tanec a svaly, které vyráží dech!
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu
-
Polibek, který šokoval: Ana de Armas nachází štěstí po Benovi Affleckovi
-
Vzorný pacient Josef Zíma: Jak to s ním vypadá po amputaci nohy?
-
Vsetín: galerie Kuby Machálka
-
PARTR Rally Vsetín s necelou stovkou posádek
-
CER v galerii Jakuba Machálka