Doteď jezdily vozy Super2000 s nepřeplňovanými motory o obsahu 2l. To je ale pryč. Od teď musí mít každé nové S2000 motor s turbem o obsahu 1,6l. Tedy úplně stejný, jaký je i ve druhé generaci vozů WRC. Vozy S2000 však musí být vybaveny 30 mm restriktorem.
Původně chtěla Světová rada FIA zakázat, že by nové vozy S2000 mohly závodit v regionálních šampionátech. Pak ovšem změnila názor a nasazení vozů do národních šampionátů povolila, nicméně jaksi pozapomněli určit velikost restriktorů. Tato nejasnost způsobovala problémy jak pro Mini, které vyvíjí nový motor o obsahu 1,6l s turbem, tak i pro již existující speciály s dvoulitrovými motory. Stále totiž nikdo neví, jak si vozy povedou v přímém srovnání.
Ford ani Citroën zatím vývoj nového motoru pro S2000 neplánují (Citroën je v této kategorii zastoupen Peugeotem). Jediný Prodrive hodlá 1. března homologovat Mini Countrymana S2000 s novým motorem.
Vozy S2000 s 30mm restriktorem
Nová generace vozů S2000 by měla být pro národní šampionáty vybavena restriktory o velikosti 30mm. Navrhla to Rally komise FIA.
Doporučit článek
Další zprávy
-
MS v ledním hokeji: Česko - Rakousko 4:0. Čtvrtfinále má národní tým jisté
-
Víkendové počasí bude deštivé, ukazuje předpověď
-
Vztah Jennifer Lopez a Bena Afflecka spějě ke konci? Údajně se chystá rozvod!
-
Král Karel III. pojede do Francie! Zúčastní se akcí na výročí vylodění spojenců
-
Paul McCartney se zapsal do historie! Je prvním britským miliardářem mezi hudebníky!
-
Samohýl Škoda Team obhájil na Kopné prvenství
-
Rally Šumava v galerii
-
Hustopeče nadále v tradičním formátu
-
Spokojenost i rozpaky u Samohýl Škoda Teamu po Valašce