AKTUALIZOVANÁ FOTOGALERIE Z PODNIKU ZDE.
Aktualizace po RZ22, cíl:
Poslední tři měřené úseky přinesly změnu jen na bronzovém stupni. Odpolední sekce se vůbec nevydařila P. Solbergovi, který nejprve dělal hodiny a až do cíle se vyloženě protrápil. Klesl ze třetí pozice až na páté místo. Na bronzovém stupni vystřídal Mr. Hollywooda nejprve S. Ogier, ale nakonec se smál ten třetí vzadu. Ogier měl technické problémy a na bronzový stupeň se posunul J. M. Latvala. Podtrhl tím nadvládu Fordu za druhým Ostbergem, pro kterého je druhé místo životním výsledkem a vítězným Hirvonenem. Bonusové body za Power stage, novinku v letošním šampionátu si připsal S. Ogier, S. Loeb a M. Hirvonen.
Velkého úspěchu dosáhl český mladík Martin Semerád, který po odpadnutí největších favoritů PWRC vybojoval historické vítězství mezi produkčními vozy. Druhé naše želízko v ohni, Martin Prokop dokončil soutěž na druhém místě mezi vozy S2000 za P. Sandellem.
Výsledky po RZ22:
Pořadí |
Posádka vůz |
Celkový čas | Ztráta na vedoucího | |
1. | Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC |
3:23:56,6 | --- | |
2. | Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC |
+6,5 | ||
3. | Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC |
+34,0 | ||
4. |
Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC |
+47,7 | ||
5. | Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC |
+1:31,2 | ||
6. | Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC |
+2:30,3 | ||
7. | Andersson P. - Axelsson E. Ford Fiesta RS WRC |
+6:22,0 | ||
8. | Räikkönen K. - Lindström K. Citroen DS3 WRC |
+7:02,3 | ||
9. | Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC |
+10:11,5 | ||
10. | Al. Quassimi K. - Orr M. Ford Fiesta RS WRC |
|
+10:31,3 |
Aktualizace po RZ19:
Mikko Hirvonen zvýšil náskok na čele soutěže, Ostberg ztrácí. Latvala byl mimo trať, Ogier měl defekt a Loeba to nebaví. Semerád nadále kraluje PWRC.
Od první vložky poslední etapy začal Hirvonen zvyšovat náskok na čele soutěže. Ostberg sice tlačí, co to jde, ale na obhájce loňského prvenství to nestačí. Hirvonen vyhrál všechny tři vložky dnešní první sekce, k čemuž mu napomohlo i počasí, které je oproti pátečnímu dni naprosto rozdílné. Na trati není vrstva nového sněhu, trať je pěkně vymrzlá a právě nad tímto faktem lamentuje Sebastien Loeb, který prohlásil, že ho soutěž nebaví, a i když zajíždí rychlé časy, figuruje stále na šesté pozici. „Proč takové podmínky nemohly být v pátek,“ stěžuje si Loeb. Jeho jmenovec, Sebastien Ogier si naopak polepšil. Přesto že měl v první dnešní vložce defekt dokázal, přeskočil J. M. Latvalu na čtvrté místo. Finský mladík vletěl do závěje, ztratil drahocenné vteřinky a opět notně „očesal“ Fiestu WRC.
Martin Semerád drží vedení mezi produkčními vozy. K historickému prvenství chybí poslední tři vložky soutěže. Martin Prokop je i nadále druhý za Patrikem Sandellem, soutěž si užívá a podle svých slov je velmi nepravděpodobné dostat se před Sandella pokud on neudělá chybu.
Výsledky po RZ19:
Pořadí |
Posádka vůz |
Celkový čas | Ztráta na vedoucího | |
1. | Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC |
2:59:02,8 | --- | |
2. | Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC |
+13,6 | ||
3. | Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC |
+30,4 | ||
4. |
Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC |
+39,1 | ||
5. | Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC |
+51,5 | ||
6. | Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC |
+2:16,6 | ||
7. | Andersson P. - Axelsson E. Ford Fiesta RS WRC |
+6:08,7 | ||
8. | Räikkönen K. - Lindström K. Citroen DS3 WRC |
+6:38,1 | ||
9. | Al. Quassimi K. - Orr M. Ford Fiesta RS WRC |
+9:34,6 | ||
10. | Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC |
+9:35,0 |
Aktualizace po RZ16:
Poslední rychlostní zkouška nic nového nepřinesla. Vítězství si připsal Petter Solberg. Ve vedení stále Hirvonen. Nicméně šanci na vítězství mají další čtyři jezdci, jejichž náskok minimální.
Velmi dobře jede Martin Prokop, který útočil na Quassimiho, ale ten mu už docela ujel.
Doufejme, že Martin Semerád s Michalem Ernstem dovedou tažení za vítězstvím v PWRC do zdárného konce.
Výsledky po RZ 16
Pořadí |
Posádka vůz |
Celkový čas | Ztráta na vedoucího | |
1. | Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC |
2:34:56,1 | --- | |
2. | Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC |
+7,4 | ||
3. | Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC |
+8,9 | ||
4. |
Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC |
+10,9 | ||
5. | Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC |
+15,8 | ||
6. | Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC |
+1:42,1 | ||
7. | Räikkönen K. - Lindström K. Citroen DS3 WRC |
+5:05,5 | ||
8. | Andersson P. - Axelsson E. Ford Fiesta RS WRC |
+5:30,7 | ||
9. | Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 |
+7:44,8 | ||
10. | Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC |
+7:46,2 |
Dnes odpoledne poračovala rally čtyřmi měřenými úseky. Na první z nich se nejlépe zadařilo Loevoi, který vyhrál o 6,5 s před Latvalou, třetí čas dosáhnul 0,2 s za Latvalou Ogier. Průběžně vedoucí Hirvonen ztratil na této vložce 12,5 s.
Ve velmi rychlé jízdě pokračovaly tovární DS3 WRC i na dalším testu, když nejrychlejší čas zajel Loeb o 2,5 s rychleji než Ogier. Ani v této RZ se moc nedařilo Hirvonenovi, dosáhl až desátého času se ztrátou 20,7 s.
I další dvě RZ se nesly ve znamení Francouzů: RZ 14 pořáadí Ogier, Loeb, RZ 15 opět Loeb Ogier. Dnešní odpolední dějství tedy soutěž notně zdramatizovalo. Sice vede dálo Hirvonen, byť s hubeným náskokem 7,5 s, ovšem třetí Solberg během těchot čtyř RZ na něj stáhnul více než dvacet sekund a je tak také nadostřel. Velký progres udělal i Loeb, který na čelo stáhnul tři čtvrtě minuty.
Ve velmi dobré jízdě pokračuje náš Martin Semerád. Na první odpolední RZ odpadl další z velkých favoritů PWRC, Andres Grondal na Subaru. Martin Semerád se tak dostal do průběžného vedení této kategorie.
V kategorii 2, tedy vozů S2000, se drží Martin Prokop stále na druhém místě. Ale na vedoucího Sandella během odpoledne stáhnul, i zásluhou Švédových problémů, bezmála dvě minuty. Ztrácí tak 1:26,4 min. Před druhým Breenem má náskok 5 minut.
Výsledky po RZ15
Pořadí |
Posádka vůz |
Celkový čas | Ztráta na vedoucího | |
1. | Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC |
2:33:16,2 | --- | |
2. | Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC |
+7,5 | ||
3. | Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC |
+9,9 | ||
4. |
Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC |
+11,8 | ||
5. | Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC |
+14,8 | ||
6. | Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC |
+1:41,5 | ||
7. | Räikkönen K. - Lindström K. Citroen DS3 WRC |
+5:03,0 | ||
8. | Andersson P. - Axelsson E. Ford Fiesta RS WRC |
+5:31,0 | ||
9. | Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 |
+7:41,5 | ||
10. | Wilson M. - Martin S. Ford Fiesta RS WRC |
+7:41,9 |
Aktualizace po RZ11:
První sekcí druhé etapy dnes pokaračuje Švédská rally, První podnik letošní sezony mistrovství světa. Po neuvěřitelných jedenácti ryclostních zkouškách se do čela dostal tovární jezdec. Je jím mikko Hirvonen s Fiestou týmu Ford Abu Dhabi WRT. do té doby se totiž na čele vystřídali P.G. Andersson (vedl po RZ1) a Mads Ostberg. Oba sice jedou rovněž s Fiestami WRC, ale ani jeden z nich není továrním jezdcem.
Vstup do druhého dne soutěže se vůbec nepovedl Henningu Solbergovi. Hned v úvodní zkoušce dnešního dne poslal svou Fiestu přes střechu a ze soutěže musel odstoupit. Nevede se ani sedminásobnému mistru světa Sebastienovi Loebovi. Po té co včera čistil trať a na poslední zkoušce ještě udělal defekt, tak mu zatím patří průběžná sedmá příčka se ztrátou více než dvě minuty.
Oběma českým posádkám pomohly k lepšímu umístění ve svých kategoriích problémy soupeřů. V PWRC byl vyloučen Patrik Flodin, protože jeho tým použil na Impreze STi nepovolené ráfky kol. Martin semerád s Michalem Ernstem se tak posunuli na druhou příčku mezi produkčními auty. Martin Prokop zase těžil z odstoupení Eyvina Brynildsena, kterému se odporoučel motor na jeho Fabii S2000.
Výsledky po RZ11
Pořadí |
Posádka vůz |
Celkový čas | Ztráta na vedoucího | |
1. | Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC |
1:54:57,5 | --- | |
2. | Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC |
+0,3 | ||
3. | Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC |
+31 | ||
4. |
Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC |
+44,3 | ||
5. | Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC |
+1:10,0 | ||
6. | Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC |
+2:43,6 | ||
7. | Andersson P. - Axelsson E. Ford Fiesta RS WRC |
+4:11,0 | ||
8. | Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 |
+4:19,8 | ||
9. | Räikkönen K. - Lindström K. Citroen DS3 WRC |
+5:22,4 | ||
10. | Grondal A. - Engan V. Subaru Impreza STi |
+7:00,0 |
Aktualizace po RZ7:
V odpoldední části vyhrál Ford dvě rychlostní zkoušky, Citroen jednu. Jmenovitě pátá rychlostní zkouška se stala kořistí Ostberga, který ač podle svých slov jede opatrně a je až překvapen, že ostatní jedou tak "pomalu". Latvala trefuje barieru a trochu ztrácí. Henning Solberg upravil nastavení svého Forda, Wilsonovi po servise funguje posilovač řízení na jedničku.
Šestou rychlostní zkoušku vyhrává Ogier na Citroenu. Ostberg šetří pneu a jede pomalu a ztrácí. Raikkonen má defekt. Obecně je na trati poměrně hodně šotoliny, ač pořád sněží. Henning Solberg ulil start a proto se před něj v celkovém pořadí dostává Latvala. Loeb se dostává před obě Škodovky Sandella a Brynildsena, které na šotolině nemají takový grip.
Sedmá rychlostní zkouška se stala kořistí Latvaly. Ostbergovi dal 22,5 vteřiny. Loeba opět porážejí obě Škodovky protože udělal defekt levé přední pneu. Všechny posádky s vozy WRC mají do rána o čem přemýšlet, protože vyjíždět zítra z přední pozice asi nebude velkou výhodou.
Soutěž bude velmi zajímavá, protože z prvních devíti posádek ještě může zvítězit kdokoliv. Podmínky na trati jsou velmi náročné. Vše komplikuje husté sněžení. Zítra se startuje 08:05
Dobře se drží i mladý Martin Semerád s Mitsubishi, kterému patří po první etapě 20. místo absoltně a v PWRC je čtvrtý. PWRC vede Grondal, druhý Flodin +22, třetí Tagirov 2:55:0. Martinovi se také dnes podařilo rozbít čelní sklo, když kluci špatně upevnili světelnou rampu.
Špatně si nevede ani Martin Prokop. Nebýt defektu na šesté rychlostní zkoušce mohlo to být lepší než 16. místo absolutně. Vypadá to, že oba rychlé seveřany s Fabiemi Martin ani nehoní a bere tuto soutěž jako přípravu na Mexiko, kde bude bojovat v SWRC.
Pořadí |
Posádka vůz |
Celkový čas | Ztráta na vedoucího | |
1. | Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC |
1:17:21,2 | --- | |
2. | Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC |
+14,8 | ||
3. | Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC |
+57,4 | ||
4. |
Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC |
+1:10,0 | ||
5. | Solberg H. - Minor - Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC |
+1:20,3 | ||
6. | Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC |
+1:21,6 | ||
7. | Sandell P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 |
+2:35,1 | ||
8. | Brynildsen E. - Menkerud C. Citroën DS3 WRC |
+2:43,5 | ||
9. | Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC |
+2:48,4 | ||
10. | Al Qassimi K.- Orr M. Ford Fiesta RS WRC |
+4:12,4 |
Aktualizace po RZ4:
Během noci a i v průběhu první sekce první etapy vydatně sněžilo. To znamenalo velké komplikace pro jezdce, jež vyrazili na trať jako první. Sebastien Loeb ztráví po čtyřch testech více než minutu a tři čtvrtě. Naopak vyčištěná trať svědčí Madsi Ostbergovi na Fiestě WRC, který průběžně vede.
Díky podmínkám se do první desítky absolutního pořadí dostaly i tři posádky s technikou S2000. Martin Prokop s Fiestou je desátý, Brinildsen je s Fabií sedmý a dokonce na pátém místě je po RZ4 Patrik Sandel s další Fabií S2000.
Výsledky po RZ4
Pořadí |
Posádka vůz |
Celkový čas | Ztráta na vedoucího | |
1. | Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC |
40:10,8 | --- | |
2. | Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC |
+24,8 | ||
3. | Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC |
+45,6 | ||
4. |
Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC |
+1:19,8 | ||
5. | Sandel P. - Parmander S. Škoda Fabia S2000 |
+1:20,0 | ||
6. | Solberg H. - Minor - Petrasko I. Ford Fiesta RS WRC |
+1:21,4 | ||
7. | Brynildsen E. - Menkerud C. Škoda Fabia S2000 |
+1:27,1 | ||
8. | Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC |
+1:35,0 | ||
9. | Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC |
+1:46,7 | ||
10. | Prokop. M - Tománek j. Ford Fiesta S2000 |
+2:06,3 |
Aktualizace po RZ1:
Dnes byla na programu jen krátká superspeciálka. Ta měřila pouhých 1,9 km. Vůbec první RZ nové éry vozů specifikace WRC tak vyhrál PG Andersson. Nicméně první klasické zkoušky se dočkáme až zítra. Rozdíly mezi jezdci jsou velice malé. Zajímavé je, že se do TOP10 dokázali dostat dva jezdci, kteří nestartují se speciály kategorie WRC. Byli jimi Anders Grondal a Patrik Flodin, oba startují se Subaru Impreza STi.
Průběžné pořadí po RZ1 (Karlstad - 1,90 km):
Pořadí |
Posádka vůz |
Celkový čas | Ztráta na vedoucího |
1. | Andersson P. - Axelsson E. Ford Fiesta RS WRC |
1:39,7 | --- |
2. | Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC |
+0,6 | |
3. | Solberg P. - Patterson C. Citroën DS3 WRC |
+0,9 | |
4. |
Hirvonen M. - Lehtinen J. Ford Fiesta RS WRC |
+1,0 | |
5. | Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC |
+1,1 | |
6. | Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC |
+1,6 | |
7. | Ogier S. - Ingrassia J. Citroën DS3 WRC |
+2,3 | |
8. | Grondal A. - Engan V. Subaru Impreza STi |
+5,9 | |
9. | Flodin P. - Bergsten G. Subaru Impreza STi |
+6,0 | |
10. | Räikkönen K. - Lindström K. Citroen DS3 WRC |
+6,1 |