Posádky se tak budou muset vyrovnat s velkým množstvím prachu, kameny na rychlostní zkoušce, ale i ostrými překážkami na kraji cest, kudy rally vede. Každý kontakt s kamenem, či malý výlet mimo trať znamená minimálně riziko vážného poškození vozu. Reliéf Portugalské rally je hodně členitý a nechybí rychlostní zkoušky mající velké převýšení s náročnými sjezdy, či překonávání potoků a říček v podobě brodů. Centrum soutěže Vodafone Rally de Portugal je umístěno u Algarve stadionu nedaleko města Faro, který v minulosti hostil například mistrovství Evropy ve fotbale. Pořadatelé letos ale nově zavedou soutěžní posádky i do portugalského hlavního města Lisabonu, kde na ně čeká necelé čtyři kilometry dlouhá speciální rychlostní zkouška, která bude zřejmě hojně navštívena diváky. Z centra soutěže v Algarve je to ale do Lisabonu více než 270 kilometrů a posádky čeká dost nepříjemný přesun tam i zpět. Proto byl harmonogram soutěže značně upraven proti standardu v mistrovství světa a například shakedown se odehraje už ve středu v podvečer, aby se ve čtvrtek mohlo vše přesunout do Lisabonu a pak zase zpět k Faru.
Martin Semerád vstupuje do Portugalské rally v roli leadera pole jezdců bodujících do šampionátu Mistrovství světa produkčních vozů PWRC. Na uplynulé Švédské rally posádce Semerád Rally teamu hrálo štěstí do karet a přivezli si plný bodový zisk v podobě 25 bodů. Navíc nikdo z nejvážnějších soupeřů ve Švédsku nebodoval, a to Semeráda s Ernstem staví do role posádky, která má velkou šanci, že vedení v šampionátu udrží i po soutěži v Portugalsku. Tomu bude přizpůsobena i taktika. „Díky úspěchu ve Švédsku máme velký náskok v tabulce a můžeme si dovolit jet hodně hlavou, šetřit auto a zbytečně neriskovat. Chceme se i po Portugalsku udržet ve vedení a tomu přizpůsobíme vše. Portugalská rally dovede být hodně zrádná, což jsem poznal v roce 2009, když jsem tady startoval s Pirelli Stars teamem. Trať je oproti tomu, co jsem zažil před dvěma lety dost jiná, a budeme si s Michalem připravovat kompletně nový rozpis,“ říká před startem Vodafone Rally de Portugal Martin Semerád.
Mechanici Semerád Rally teamu se na skoro 3000 kilometrů dlouhou cestu do Portugalska vydali už v sobotu, aby včas připravili týmové soutěžní Mitsubishi Lancer EVO IX na pondělní test, který se odehrál nedaleko Fara za pěkného počasí a teplot kolem 25 stupňů, které se očekávají i během samotné soutěže. „V pondělí jsme si vyzkoušeli funkčnost auta a různé druhy nastavení, které v soutěži použijeme. Auto jsme hlavně hodně zvyšovali a změkčovali, aby se mu na rozbité šotolině s mnoha kameny nemohlo nic stát. Bohužel nám během testu ne úplně dobře zafungovaly pneumatiky. Situaci řešíme s dodavatelem, který má velkou snahu to řešit a věříme, že se do startu podaří najít nějaké východisko,“ komentuje test s novými šotolinovými pneumatikami Dmack Martin Semerád.
Vodafone Rally de Portugal odstartuje superspeciální rychlostní zkouškou v Lisabonu už ve čtvrtek odpoledne a soutěžní posádky projedou cílem v Algarve v neděli krátce před třetí hodinou odpoledne. Posádku Martin Semerád – Michal Ernst budeme během celé soutěže sledovat a přineseme vám další informace o dění v místě soutěže. Závěrečná rychlostní zkouška, takzvaná „power stage Santana da Serra 2“ bude stejně jako každá závěrečná RZ v mistrovství světa přenášena živě satelitními televizními stanicemi do celého světa. V České republice mohou diváci sledovat „power stage“ na kanálu Sport5.