Jednu dekádu po jeho poslední sezoně s továrním Mitsubishi se teď Francois vrací do nejvyšší ligy rally na domácí Rally Monte Carlo, tedy na soutěži, kterou v roce 1994 s Escortem vyhrál. Francois se Monte Carla účastnil již vloni, kdy se soutěž jela v rámci Intercontinental Rally Challenge. I přes jeho dlouhou absenci v rallysportu se dlouho držel fantasticky druhý, když moudře zvolil dobré gumy v měnících se podmínkách. Nakonec dojel pátý.
"Jsem hodně vzrušen tím, že můžu být zpět za volantem vozu WRC. Je to 10 let od doby, kdy jsem ho [WRC] naposledy řídil. Musím říci, že auto se ovládá fantasticky. Ze začátku týdne jsme s Fiestou trochu testovali a opravdu jsem si užíval řízení toho auta." I když odjetá vzdálenost v testech samozřejmě není dostatečná, tak jezdec doufá, že mu jeho dlouholeté zkušenosti na této nevyzpytatelné rally pomůžou.
"Monte je jednou z nejtěžších rally v kalendáři. Nikdy nevíte, kde můžete počítat s gripem a zkoušky se mohou jedna od druhé hodně lišit. Jako jezdec tedy musíte být chytrý a musíte myslet na všecko. Musíte jet na limitu, ale ne zas až flat out. Možná budete mít špatnou volbu gum pro jednu RZ, ale ty samé gumy budou perfektní pro druhou RZ. To je na Monte skvělé a vyhrát zde je velmi speciální."
Poté, co Francois jel vloni na Monte s Peugeotem 207 S2000 řekl, že je vůz těžší na ovládání než si představoval. Psali jsme zde.