Finská dvojice továrního týmu právě dojela do pasáže, kde se mohl v zatáčkách vyskytovat led. Jari-Matti se v inkriminované zatáčce spíše soustředil na led, než na zatáčku. Šéf týmu, Malcolm Wilson, k tomu řekl: "Právě jsem mluvil s Jarim-Mattim. Připouští, že to byla kompletně jeho chyba."
"Miikka přečetl poznámku z rozpisu o utažené zatáčce s ledem. Jari se soustředil na tu část ohledně možného ledu, už ale nezaregistroval tu část o utaženém výjezdů ze zatáčky. Auto vyjelo ze zatáčky, trefilo zídku a spadlo pod ní," dodává Wilson.
Latvala byl zrovna v té době ve vedení o 30s. "Je mi líto Jariho-Mattiho. Dnes ráno jsme spolupracovali velmi dobře jako tým. Víte, jsem trošku zklamaný. Potřebovali jsme být spolu, to je důležité. Je to dobré pro tým, protože jen tak můžeme získat titul mezi značkami. Jako tým musíte pracovat dohromady. Když jste silní, tak jste silní jako tým," říká Petter Solberg.