Na jakých technických změnách pracují tovární týmy v MS?

Loga | foto: www.wrc.com

Na novou evoluci Mini Countrymanu WRC si budeme muset počkat až do Portugalska. Ostatní týmy ovšem také nezahálí. Citroën staví skoro celý nový motor, Ford zlepšuje aerodynamiku a Volkswagen si přes Škodu nechá dát homologovat nové díly na podvozku od firmy Sachs.

Volkswagen:

U Škody se nikdo nemůže divit, že z Hannoveru přišlo přikázání homologovat nové díly na podvozku. Ačkoliv doposud Škodou používané tlumiče Reiger se na světové scéně stále používají, tak partnerem Volkswagenu je firma Sachs a lidé kolem Krise Nissena svůj vstup do MS připravují od základu po svém. Nemůžeme se tak divit, že Sachs byl pověřen vývojem povozku, který bude později použit na Polu R WRC. Již na prvním závodu letošní sezony (Rally Monte Carlo) měly být sesbírány určité informace, které by měly být vyzkoušeny na dalším testu Pola WRC.

Konkurence práci v táboře VW sleduje velice pečlivě. Již delší dobu je jasné, že kdo se bude chtít VW od roku 2013 postavit, bude muset být dobře připraven. Odpovídající vývoj tak podnikají i ostatní tovární týmy. 

Citroën:

Citroën přepracovává nový koncernový motor 1,6 turbo, který je mnohými už teď, po dvanácti měsících od jeho prvního nasazení, považován za nejlepší WRC motor. Nový blok motoru, přepracované hlavy válců a nová váčková hřídel, to jsou jen ty nejdůležitější věci, na kterých by se mělo pracovat. Přidejme ještě modernizovanou spojku spolu se setrvačníkem. Na jaře by měly následovat modifikace na podvozku. Nicméně detaily ohledně tohoto vylepšení Francouzi neprozradili, obzvláště když na toto téma byli dotazováni hlavně německými novináři. Respekt z Volkswagenu je však cítit.

Ford:

V táboře Fordu se dělá hlavně na novém přichycení předního křídla Fiesty WRC, chtějí tak dostat větší přítlak na přední nápravu. Nové aerodynamické obtékání vozu by mu také mělo poskytnout větší stabilitu. Konkurenty však bude hodně zajímat, jestli tato velká přestavba bude v rámci pravidel. Kromě modernizace uchycení přední nápravy se inženýři Fordu také zaměřili na hlavu válců jejich motoru 1,6 s přímým vstřikováním. Stejně jako jejich dlouhodobý rival v MS, Citroën, by i M-Sport na jaře chtěl představit modernizace na podvozku. U Fordu by tak chtěli využít "back-to-back" porovnávacího testu (test, ve kterém se vyzkouší těsně po sobě různé díly a pak dojde k vyhodnocení přínosu) k rozhodnutí se, kolik dílů z homologace nakonec použijí.

Mini:

Jen Mini na Monte Carlu startovalo bez technických novinek. Nová přepracovaná verze Mini John Cooper Works WRC by se měla kompletně představit až v Portugalsku. Jen připomeňme, že FIA letos pro Mini nastavila trošku nižší podmínky přihlášení se do MS. Díky tomu další homologace na voze Mini (kromě jiného nová hlava válců, přední nárazník, přední zavěšení nebo podvozek) nejsou v plánu. 


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy