Auto na všechny případy: Přestavba z RRC na WRC

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas | foto: Stobart Motorsport

Vozy WRC druhé generace nabízejí zcela nové možnosti. Nejedná se přitom jen o snížení objemu motoru a nebo o použití přímého vstřikování paliva

K vozu, s nímž bude na Rally Sweden startovat Eivind Brynildsen, se váže jistá zajímavost. Před 12 měsíci startoval Mads Ostberg s jistou Fiestou RS WRC v klasické zimní soutěži - Rally Sweden a byl druhý. Zkraje tohoto roku s ní Mads nastoupil do Mountain Rally ve Švédsku, ale to už bylo ve verzi RRC (Regional Rally Car - S2000 s motorem 1,6l).

V nadcházejícím týdnu ho čeká další start - Rally Elverum, jenže to už bude opět ve verzi WRC. Současná pravidla pro vozy WRC byla dlouhou dobu diskutována s činovníky s FIA, ale teprve teď se začíná s jejich praktickým využitím. Mělo by totiž být možné jet s jedním vozem více než jeden šampionát a to bez nějakých složitých změn. Přesně to je idea, kterou velmi tvrdě prosazoval bývalý šéf FIA, Max Mosley.

Nejdůležitější změna mezi WRC a RRC je změna restriktoru. Průměr restriktoru je pro vozy WRC stanoven na 33mm, pro RRC pak pouze 30mm. Tomu musí být uzpůsobeno i mapování motoru. Ze zádi vozu musí zmizet velké křídlo, které je charakteristické pouze pro auta WRC. Další drobné rozdíly se týkají nárazníků, oken a spojky.

Poté, co byly verze s motory 1,6l ve verzi S2000 připuštěny do regionálních šampionátů a je stále více ex-továrních aut, se také zvyšuje možnost pro jezdce jezdící domácí šampionáty, aby se jednoduchou přestavbou mohli zúčastnit soutěže MS s vozem WRC. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy