Maďarská Mecsek Rally byla čtvrtým závodem FIA mistrovství Evropy rally historických vozidel, které se letos Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem a Opelem Kadett C/GT-E, 16V zúčastnili. Po svém prvním společném startu ve Španělsku následovala Rally SanRemo a po ní domácí Rallye Vltava. Hájek Historic Czech National Rally Team, který v tomto roce obhajuje titul mistrů Evropy rally historických vozidel, trápily v počátku roku technické problémy, které byly ale po vítězství na Rallye Český Krumlov zapomenuty.
Maďarská Mecsek Rally svým charakterem nebyla příliš přátelská k méně výkonnému Opelu Kadett C/GT-E, 16V. Trať, která místy připomínala spíše okruhové závody, či závody do vrchu, seděla více výkonným vozům Porsche. Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem i přesto v průběhu soutěže zajeli několik výsledků mezi pěti nejrychlejšími vozy, a jejich maximem byl druhý nejrychlejší čas na noční rychlostní zkoušce v první etapě, která byla navíc zkrápěná vodou. Technický pokrok nejde zastavit, stejně jako se nedají obelstít fyzikální zákony a vozy, které jsou výkonově o zhruba osmdesát koní silnější proti Janotově vozu, měly na hodně rychlých a širokých tratích navrch. I přesto se Janotovi s Vyoralem dařilo udržet pozici, kterou si vybudovali v první etapě a do cíle maďarské Mécsek Rally dojeli na skvělém pátém místě absolutní klasifikace, třetím v kategorii II a zvítězili ve své třídě C3. Pro Hájek Historic Czech National Rally Team se výsledek z maďarské Mécsek Rally stal letos dosavadním maximem a přivážejí si domů velmi cenné body v napínavě rozjetém šampionátu.
Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Na rychlostních zkouškách jsme odvedli maximum toho, co umíme. Za deště se nám dařilo držet krok s výkonnějšími vozy, ale za sucha se karta obrátila a snažili jsme se udržet pozici. Hlavně na nejdelší rychlostní zkoušce, která měřila 28 kilometrů, jsme jeli maximum auta i posádky, přesto jsme tady dvakrát dostali asi minutu. Dobrý řidič s Porsche si z nás na této skoro okruhové trati udělá trhací kalendář. Náš Opel je ideální na úzkou a rozbitou trať. Za svou kariéru jsem při stoprocentním výkonu posádky takový obklad ještě nedostal. Zrychlit se už příliš nedalo, a i tak jsme na téhle RZ zažili asi pět krizovek, kdy už jsem čekal, že „to zazvoní“. Body, které z Maďarska vezeme, byly těžce vydřené a mám z nich radost.“
Karel Jirátko, poradce týmu: „Pro mě je pozitivním zjištěním to, že tým je skutečně maximálně profesionální a panuje v něm perfektní nálada. To je pro další výsledky nezbytný předpoklad. Ctirad Hájek do týmu vkládá velké prostředky a hlavně velký kus srdce a nadšení. To se dnes už moc nevidí. Mechanici, pod vedením Toníka Sůsy, si skvěle poradili se všemi technickými problémy, které nás potkaly. Vůz dokonale znají a dokáží si poradit v každé situaci. Se sportovním výsledkem, který posádka předvedla, musíme být spokojení, protože kluci odvedli svoje maximum, a vůz podle mého názoru vyždímali k maximu. Proti silným vozům Porsche na této trati nebylo příliš šancí, přesto se o to kluci pokusili a bojovali. Já pojedu z Maďarska domů spokojený.“
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Co k tomu dále dodat? Vše již bylo řečeno. Každopádně s výkonem celého týmu jsem spokojený, všichni podali maximální výkon. Zajeli jsme krásné časy na rychlostních zkouškách a ukázali jsme, jaké jsou maximální možnosti našeho Opelu. Děkuji Karlu Jirátkovi za obrovskou pomoc a zkušenosti, které nám předává. Jsem rád, že přijal nabídku na další spolupráci s týmem a pojede s námi dál. Karel se vrátil do mistrovství Evropy historiků, kde sám před lety čtyři roky závodil. Taktéž chci poděkovat všem našim partnerům, bez nichž by nebylo možné reprezentovat, v čele s Opel C&S. “