Ford si do Německa docela věří, Latvala nevylučuje ani boj o vítězství

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka | foto: Ford Motor Company

Netradiční příprava by se mohla vyplatit. Jari-Matti Latvala a Petter Solberg odjeli více než 1000 km na jedné francouzské asfaltové trati za účelem najití optimálního nastavení. Teď myslí na vítězství.

Ford má za sebou test, který se konal ve Francii. Mezi městy Paříž a Reims leží Circuit des Ecuyeres, ten továrnímu týmu poskytl jak suché podmínky tak i mokré. Tedy přesně to, co může Ford očekávat od podniku v okolí německého Trieru. "Díky práci na pernamentní závodní dráze jsme se toho dozvěděli mnohem více, než že bychom jen našli ideální set up. Víme teď již jasněji, jak se i ty nejmenší modifikace v nastavení projeví na ovládání a výkonu auta," řekl šéf M-Sportu, Malcolm Wilson.

Jari-Matti Latvala se svým spolujezdcem, Mikkou Anttilou, znají německou trať jako své boty - čeká je totiž jejich již devátý společný start na této soutěži. "Na asfaltu jsem ještě nikdy nebyl tak rychlý a tak konkurenceschopný jako dnes. Fiesta RS WRC a já jsme udělali další krok správným směrem, což velmi posílilo moje sebevědomí. Auto je teď na každém povrchu perfektně vybalancované a konkurenceschopné. V Ecuyeres jsme se toho hodně naučili - i co se pneumatik za smíšených podmínek týče. Rally Deutschland vidím jako nejnáročnější asfaltovou soutěž roku. Zkoušky jsou zábavné, i když výběr gum je těžký a Hinkelsteiny (tankové zábrany, které lemují některé zkoušky, pozn. red.) neodpouští žádnou chybu. Když na Baumholderu vyjedete ze stopy, tak cena za tuto chybu je hodně vysoká. Podiové umístění by bylo prima, ale věřím, že můžeme zabojovat i o vítězství."

Jari-Matti s Focusem RS WRC v Německu 2010

S velkým očekáváním k soutěži vzhlíží i Petter Solberg, který se od roku 2002 zúčastnil všech ročníků soutěže. "Tuto soutěž mám opravdu rád. Neustále nabízí skvělou atmosféru a láká hodně fanoušků. Poprvé od zimní Rally Monte Carlo se dostaneme na asfalt. Na tomto povrchu mi s Fiestou ale zatím chybí více zkušeností. Celkově se však za volantem tohoto vozu cítím dobře, takže uvidíme, jak to pro nás dopadne. Díky zkouškám ve vinicích a ve vojenském prostoru se německá soutěž od ostatních v MS odlišuje. Neustále se měnící grip je velkou výzvou. Hinkelsteiny jsou hodně zákeřné, obzvláště za deště. Budeme se snažit vypořádat se se všemi nástrahami - to můžeme považovat za klíč k úspěchu."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy