Michelin dovezl do Německa nové směsi gum

Michelin | foto: www.ircseries.com

O tomto víkendu přijdou ke slovu opět po delší době asfaltové pneumatiky. Na programu je totiž Rally Deutschland, která je první ze tří zbývajících asfaltových soutěží sezony. Michelin pro své týmy nachystal dva úplně nové typy pneumatik Pilot Sport-Pneu.

Hrubý asfalt, nekompromisní betonové cesty, často vytahaný písek z vinic a místy velmi rychlé cesty spolkové země Sárska, tak by se dala charakterizovat Rally Deutschland. To v lesních pasážích, které bývají navíc často vlhké, leží zákeřný hladký asfalt. Letos se bude konat již 10. ročník soutěže, která bude určitě znovu velmi napínavá.

Jak moc je materiál na zkouškách v okolí centra soutěže, německého Trieru, namáhán, to nám ukáže zpětný pohled na loňský rok: více než 130 poškozených gum, ve 22 případech došlo i k poškození ráfku - to mluví za vše. Jezdecké chyby jsou na německé soutěži velmi tvdě trestány. Na úzkých a často až příliš rychlých cestách jsou typicky z jedné strany betonové zdi a z druhé strany hluboké srázy s vinohrady. 

Podobně neúprostné jsou tzv. Hinkelsteiny, které ve vojenském prostoru Baumholder lemují široké tankové cesty. Jedná se o betonové špalky, které mohou každé rally auto velmi rychle proměnit v hromadu starého železa. Vloni jsme se i přes vysoké letní teploty dočkali prudkých dešťů, něco podobného se může stát i letos. To by samozřejmě ztížilo už tak dost náročné podmínky pro jezdce. 

Michelin zareagoval na tuto extrémní výzvu a na sezonu 2012 vyvinul novou generaci asfaltových gum. Michelin Pilot Sport se teď tedy nabízí ve dvou variantách - H1 (tvrdá směs) a S1 (měkká směs). Oba dva druhy gumy mají stejný designový profil, nicméně směs H1 je primárně určena do suchých podmínek a S1 je určena do deště a smíšených podmínek. Zároveň by měly obě směsi mít zpevněnou boční strukturu, která by se měla obzvláště hodit na 46,5 km dlouhé zkoušce 'Arena Panzerplatte'. 

I při ztrátě vzduchu z gumy by měly nové pneumatiky jezdci umožnit dojet do cíle RZ. Měly by být připraveny i na nemilosrdné přejezdy přes obrubníky, ke kterým určitě dojde na Power Stage, která se v Německu jede přímo v srdci Trieru. Jen pro představu, každá použitá guma se vrací ke specialistům Michelinu, kteří ji pečlivě analyzují. 

"Nově vyvinutá Michelin Pilot Sport odpovídá extrémním podmínkám, které na pneumatiky přichystává Rally Deutschland. Chtěli jsme posílit její robustnost aniž bychom omezili jejich schopnost podávat výkony. A tak naši specialisté zkoncipovali novou a silnější konstrukci. Díky ní mohou naši jezdci dosáhnout cíle měřeného testu, i když z gumy už uteče veškerý vzduch. Tato guma byla připravena k nasazení již pro Rally Monte Carlo, naše partnerské týmy ji ale předtím nemohly otestovat. Proto bude debutovat až teď v Německu. Naši technici se budou starat o její konkurenceschopnost, na zpětnou vazbu od pilotů jsme velmi zvědaví," řekl Jacques Morelli, šéf závodního oddělení Michelinu. 

Musíme ale mít také na paměti pravidlo, které omezuje počet gum, které mohou závodníci během sezony využít. Díky němu bude kladen velký důraz na spolehlivost a výdrž gum Michelin. Konkrétně to tedy znamená, že na jedno WRC auto může být během závodu včetně kvalifikace nasazeno (použito) 40 gum. Tedy přesně 5 pro každý servis. Dovoleny jsou také až dvě rezervy. Obzvláště za proměnlivého počasí to představuje výzvu pro rozmanité strategie, když mezi dvěma zkouškami můžeme často vidět, jak jezdec i spolujezdec různě přehazují gumy. V minulosti jsme mohli vidět i pokusy, kdy jezdci jeli na jedné straně auta s měkkými a na druhé s tvrdými gumami. Často také vídáme strategii nasazení gum tzv. "do kříže", která se již několikrát ukázala jako vítězné řešení.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy