Raimund Baumschlager, který je šéfem týmu BRR, si nedokáže problémy s motorem na voze Paddona během soutěže ve Finsku vysvětlit a to jeho tým vozy Fabia S2000 nasazuje již čtvrtým rokem: "Až na pár počátečních problémů je toto první problém s motorem vůbec. Víme jen, že byly poškozeny dva ventily a na další detaily čekáme od Orecy," doufá Rakušan v další detaily ohledně problémů od francouzského výrobce, který pohonné ústrojí Fabie S2000 vyvíjí.
Za problémem s motorem Jana Kopeckého na devátém podniku IRC, Barum Czech Rally Zlín, stojí zřejmě ojnice. Problém s tímto dílem dle hlasů z týmu Škoda Motorsport také nikdy předtím nebyl. Dodnes ale nevíme, co stálo za odstoupením Antonína Tlusťáka.
Zlínská soutěž byla na motory vůbec náročná: Svůj Renault Mégane musel kvůli problémům s motorem odstavit Robert Consani, na Mini Countrymanu S2000 Václava Pecha vypověděla službu benzínová pumpa a Peugeot 207 S2000 Pavla Valouška ztrácel olej.