Šéf Red Bullu se rozmluvil pro magazín FIA, 'Auto', a dal jasně najevo, že vstup společnosti do MS v rally má smysl pro Red Bull i pro Red Bull Media House. "Naše rozhodnutí vstoupit do MS v rally je založeno primárně na zájmech Red Bull Media House. Zaprvé chceme uživit naše media jako Servus TV nebo Red Bull TV, zadruhé se budeme snažit vysílací práva globálně zpěněžit. Potenciál MS v rally je větší, než co bylo v minulých letech v mediích podáváno. Budeme se snažit to změnit a zpřistupnit," řekl rakouský miliardář, Dietrich Mateschitz.
V rallysportu se Red Bull angažuje již delší dobu. Raimund Baumschlager je energetickým gigantem podporován již 20 let, další týmy a sportovci následovali. V příštím roce bychom měli vídat klasická loga společnosti na vozech Polo R WRC, když s Volkswagenem Red Bull úspěšně spolupracoval již na Dakaru. Tento sponzoring je ale dle Mateschitze absolutně nezávislý na roli promotéra. "Nevzniká tak žádný střet zájmů," řekl.
Budeme ho vídávat i na WRC? (foto: Red Bull Racing)
Jejich vstup do WRC v roli promotéra přichází v přelomové době, kdy ze šampionátu odchází značky Ford a Mini, které by ale měly nadále podporovat soukromé týmy. Zároveň ale do šampionátu vstupují dva velcí výrobci automobilů - Volkswagen a Hyundai. A Citroën se ještě definitivně o své budoucnosti nevyjádřil. Mateschitz doufá, že se ve WRC udrží co možná nejvíce značek. "Není to žádný rozdíl, jestli se jedná o tovární tým nebo soukomý s tovární podporou. Důležité je, že týmy a jezdci podávají náležité výkony, jsou konkurenceschopní a předvádí skvělou show."