Jak to letos bude mezi Fordem a M-Sportem?

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka | foto: Ford Motor Company

Ford se před nadcházející sezonou oficiálně stáhl z MS. Nicméně modrý ovál z tratí rychlostních zkoušek tak rychle nezmizí. V pozadí totiž podporuje privátní tým, M-Sport, v dalším vývoji vozu.

Od založení MS v automobilových soutěžích v roce 1973 byla značka v tomto šampionátu. Vyhrála 82 soutěží a získala 3 tituly (1979, 2006 a 2007). V posledních 16 letech spolupracovala s britským M-Sportem. Tým kolem Malcolma Wilsona nasazoval jejich tovární vozy. 

To se teď mění. V polovině října Ford oznámil svůj odchod a Wilson se s tím musel vyrovnat. Proti Citroënu, Volkswagenu (a Mini?) nastoupí jako soukromník. Může se však i nadále spoléhat na podporu Fordu. "Náš vztah s M-Sportem v roce 2013 bude o technické podpoře při vývoji auta, aby zůstalo konkurenceschopné nebo mohlo získat potřebné homologace, které jsou věcí výrobce," řekl Gerard Quinn, evropský sportovní šéf Fordu. 

Dani Sordo ve svém jediném startu za Ford v Argentině 2012, kde zaskakoval za zraněného Latvalu

Ačkoliv v oficiálním názvu Qatar M-Sport WRT nikde Ford nefiguruje, tak tým z britské Cumbrie dostal status výrobce. "S tímto povolením pro zapsání se do roku 2013 nemám nic společného," pokračuje Quinn. "To bylo vyjednáno mezi Malcolmem a Jarmem Mahonenem [šéf pro rally u FIA].  Malcolm se se mnou radil jen o dalším využívání jména Ford. Grémium vedení bylo jednotné v tom, že by se naše jméno nemělo objevovat v názvu týmu, když nejsme zapsání jako výrobce. Museli jsme jim vysvětlit, že se stahujeme kompletně a pro nás bylo jasné, že dále nechceme vidět naše jména jako největší podporovatele M-Sportu v MS."

I přes starty jako soukromý tým se podle Quinna M-Sport nemusí obávat konkurence ze strany Citroënu a Volkswagenu. "Mělo by být jasné, že budeme v naší úzké spolupráci na technické stránce věci pokračovat. Pro nás i pro M-Sport je rozhodující nejen projekt World Rally Caru, ale i vývoj produktů kategorie R5 a R2, které M-Sport v průběhu roku představí. Rádi bychom vyjasnili, že M-Sport má nejmodernější techniku a my je podporujeme, takže by měli být s aktuálními modely konkurenceschopní. Příkladem je nová verze Fiesty. V pozadí budeme i nadále poskytovat technickou pomoc."

"Co se týče práce s medií, tak ta veškerá půjde přes M-Sport. Ford v roce 2013 nebude dodávat nic. Pokud by se ale cokoliv stalo, co by poškozovalo značku Ford, tak zakročíme a nabídneme naší pomoc a podporu. Do té doby je M-Sport stejným soukromníkem jako ostatní," zakončil Gerard Quinn.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy