M-Sport nadšen asfaltovými testy Fiesty R5

rally valašská | foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz

M-Sport a jeho testovací jezdec, Matthew Wilson, mají za sebou 6 denní test Fiesty R5. Brit na vůz pěje slova chvály - podle jeho slov by měl vůz výkonnostně předčit jak auta S2000 tak i RRC. Auto je primárně určeno pro ERC a WRC2.

Základ vozu tvoří silniční Ford Fiesta ST 1,6l. Pro Fiestu R5 byla speciálně vyvinuta nová ochranná klec, palivová nádrž a elektronika. Také aerodynamika se ve třídě R5 odlišuje od vozů S2000. Auto má novou převodovku a nový motor (32mm restriktor), ten vyrobil M-Sport.

Ve Velké Británii se konala celá řada šotolinových testů, minulý týden se testovač M-Sportu Matthew Wilson a mladík Elfyn Evans přesunuli na kontinentální Evropu - na asfaltové tratě severního Španělska (od úterý do pátku). V neděli a pondělí tým pokračoval na jihu Francie, tentorkát na šotolině.

"Hodně nás výsledky povzbudily. Ve skutečnosti mě auto překvapilo, byl to první pořádný asfaltový test a my zvládli za 4 dny najet téměř 1 000 kilometrů. Během testů jsme jezdili na rozdílných cestách, využili jsme i části rychlostních zkoušek Rally Catalunya. Odjeli jsme také spoustu kilometrů na šotolině.

Na šotolině jsme toho už hodně ujeli ve Velké Británii, a tak pro nás byl hlavní asfaltový test. Regule kategorie R5 určují hodně věcí, které musí být identické se sériovými vozy - například turbo. Dobré ale je, že díly, které auto dělají opravdu odolné - jako zavěšení, převodovka - jsou vytvořeny na míru závodnímu vozu. Právě v této oblasti má R5 výhodu," odhaluje silné stránky vozů nové kategorie Matthew Wilson.

Fiesta R5 by měla být prvním homologovaným vozem této kategorie a podle Wilsona se může ihned ve WRC2 prosadit. "Výsledně dostáváte za své peníze velmi dobrou hodnotu. Auto je velmi silné, bude schopné se poměřovat se stroji RRC a S2000. Na většině soutěží a většině povrchuů si myslím, že bude rychlejší. Hned, jakmile dojde k homologaci, tak je v plánu absolvovat nějakou soutěž.

Ještě před homlogací ale existuje určitá naděje, že pojedeme nějakou soutěž jako předjezdci, abychom vůz otestovali za reálných podmínek soutěže," zakončil Wilson mladší. Auto by pravděpodobně poprvé mělo startovat na Rally Finland v srpnu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy