Meeke se vrací k PSA: Bude testovat DS3 R5 a 208 T16

rally madeira | foto: www.ircseries.com

Po debaklu u Mini se Kris Meeke vrací k francouzskému koncernu PSA. Zde by se měl velkou měrou podílet na vývoji Peugeotu 208 T16 a Citroënu DS3 R5. Za odměnu by se pak měl dočkat startu s některým z vozů v ME/WRC2.

Peugeot v Portugalsku poprvé veřejnosti prezentoval Citroën DS3 R5. Sice se zatím jednalo jen tzv. "showcar" se zatmavenými skly, ale z poměrně brzké prezentace mohli všichi pochopit, že tentokrát chce být francouzská značka hned od začátku u toho, když se na scéně objevují nové top vozy pro zákazníky.

Společně se sesterským Peugeotem chtějí v PSA dosáhnout toho, aby co možná nejvíc vozů R5 pocházelo z Francie. Sportovní oddělení obou značek tudíž spolupracují při vývoji. "Naše R5 je z 80 % stejná jako 208 T16 od Peugeotu. Hlavní rozdíl je v podvozku - DS3 je celkově i v rozvoru náprav o něco kratší. Z toho vyplývají rozdíly v konstrukcích podvozků," říká technický ředitel Citroënu - Xavier Mestelan-Pinon.

Při vývoji by měl hrát velkou roli Kris Meeke. Ir se vrací od Prodrivu k PSA (s Peugeotem se stal mistrem IRC). S 208 T16 už měl možnost testovat (najel poměrně dost kilometrů). Do DS3 R5 se Kris poprvé posadí na konci dubna. 

Angažmá u Prodrivu nedopadlo podle očekávání

Zatímco u Peugeotu se přemýšlí o tom, že by Meeke vyjel s jejich vozem v rámci ME, do Citroënu by se měl posadit říjnu při ostré premiéře DS3 R5 při soutěži MS ve Francii. "208 T16 jsem měl možnost již několik dní testovat a do DS3 R5 se brzy posadím. Bude zajímavé sledovat rozdíly v obou vozech."

Asi hlavní konkurent francouzských vozů - Ford Fiesta R5 z dílen M-Sportu, by se měl poprvé na trati jako předjezdec objevit na Korzice, v ostrém závodu pak na Ypres, čtěte zde.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy