VW je mezinárodním týmem, kdo pro něj pracuje?

Latvala, Jari-Matti | foto: Volkswagen Motorsport

Volkswagen je sice německým týmem, ale když se podrobněji podíváme na jeho obsazení, tak zjistíme, že je spíše mezinárodní, vždyť zde najdeme zástupce hned 15 národů. Oficiálním jazykem týmu je, pro mnohé překvapivě, angličtina.

Volkswagen po odchodu z Dakaru stál před novou výzvou, kterou bylo mistrovství světa v automobilových soutěžích. Na všech frontách tak tým z Hannoveru rekrutoval nové lidi a to i z konkurenčních týmů. Výsledkem tedy je velmi pestrá skupina pracovníků, kteří stojí za Polem R WRC. 

Převahu v týmu mají samozřejmě Němci a Rakušané, ale už lidé z vedení ukazují, jak to v týmu je. Sportovní šéf, Jost Capito, je z Německa, technický šéf, Francois-Xavier Demaison, je z Francie a týmový manažer, Sven Smeets, je z Belgie. 

I o tři závodní speciály se starají lidé z různých států. O Polo číslo 7 se stará Fabrice Van Ertvelde (Belgičan) a šéfem auta (tzv. Car-Chief) je José Da Silva (Portugalsko). Mechanici tohoto vozu pochází z Německa a Francie. Polo číslo 8 má na starost inženýr Gerard De Jongh (Holanďan) a šéfem auta je Martin Hassenpflug (Němec). Na tomto voze pracují mechanici z Německa, Velké Británie a Portugalska. Speciál s číslem 9 je v rukou Poláka Artura Wronskiho a Litevce Oboleviciuse Vytautase.

Polo R WRC je dílem mezinárodní skupiny techniků a inženýrů

Lidé odpovědní za převodovku, zavěšení a elektroniku jsou z Německa, člověk odpovědný za motor pochází z Británie. Za vyhodnocování dat se zodpovědný Dán Kenneth Richardson. Ital Dino Marconi je týmovým jezdcem a skupinu zemí doplňují Callum Colguhoun (Austrálie) a Edward Smith (Nový Zéland). Mezinárodnost týmu potvrzují samozřejmě i jezdci, když Sébastien Ogier pochází z Francie, Jari-Matti Latvala z Finska a Andreas Mikkelsen z Norska.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy