VW do Řecka s novou ruční brzdou pro všechna auta

Ogier, Sebastien | foto: Volkswagen Motorsport

Volkswagen Polo R WRC je prvním autem, za jehož vývoj je zodpovědný Francois-Xavier Demaison. Francouz je s několika prvními závody týmu v MS spokojen, vidí však možnost pro další zlepšování se. Teď např. přichází nová ruční brzda.

Na týmy teď čeká velká výzva v podobě závodu na řecké Akropolis. Kamenité a zatáčkovité šotolinové cesty, teploty v kokpitu dosahující až 50 stupňů a velká oblaka prachu - Řecká rally je v aktuálním kalendáři WRC po technické i lidské stránce asi tou nejtěžší. Tým Volkswagenu do Řecku jede s jedním velkým vylepšením. Po několika dnech testů následujících po soutěži v Argentině se duo továrních jezdců z Wolfsburgu cítí být připraveno. Ačkoliv vedou oba šampionáty, tak Polo v Argentině odhalilo jednu svoji slabinu - nicméně už od Řecka dojde k jejímu vylepšení.

"Dosavadní průběh sezony nás naprosto pozitivně překvapil. Se třemi vítězstvími a podiovými umístěními na každé rally u nás v týmu nikdo nepočítal. Museli jsme samozřejmě bojovat i s menšími problémy, ale ty se naštěstí neodrazily ve špatných výsledcích. Naopak: Doposud jsme získávali dobré výsledky. Má to určitě co dočinění s naší dobrou přípravou," říká šéftechnik týmu, Xavier-Francois Demaison

"Minulý rok jsme testovali prakticky za všech myslitelných podmínek. Za všemi mechaniky a inženýry už jsou dva roky tvrdé práce. Vlastně si už teď dovoluji být trochu pyšným. Jedno je ale také jasné: Stále se z toho učíme, je to neustálý proces. Určitě k nám přijdou nové problémy, o kterých teď ještě nic nevíme. To patří k motorsportu. Tato sezona je pro nás stále rokem učení se a pomáhá nám se připravit na rok 2014 ještě lépe."

Změny však přichází v oblasti ruční brzdy. Zde Volkswagen od Řecka na všechna tři auta nasadí hydraulický systém. "Po zatažení za ruční brzdu nenásledovalo tak rychlé rozložení na přední nápravu, jak si například Sébastien Ogier přál. V Řecku nasadíme nový, hydraulický systém. Plánovali jsme to tak a hodně jsme to testovali předtím, než to nasadíme do soutěže. Jde také o výkon a ne jen o odolnost. Celkově je konkurence v této oblasti trochu dále. Musíme ale také ještě zapracovat na spolehlivosti auta, protože jsme zde v prvních pěti závodech sezony také bojovali s dětskými nemocemi. Pokud chcete jet o šampionát, tak to musíte odstranit. A nakonec, v motorsportu to tak chodí: Vývoj auta jde pořád dál a člověk se může neustále a všude zlepšovat," uzavřel Demaison.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy