Na začátku sezony 2012 se už chystal na Rally Monte Carlo, když mu zazvonil telefon a bylo mu oznámeno, že nikam nejde. Vše se najednou ve zlé otočilo.
Dlouhých 20 měsíců musel čekat, než dostal další šanci - tou byl start s továrním Citroënem DS3 WRC ve Finsku. 3 nejrychlejší časy tedy jsou poměrně neuvěřitelným výsledkem. Kris Meeke mířil za 5. místem, ale na předposlední vložce havaroval...
Jenže po soutěži ve Finsku se objevila další možnost - nahradit v Austrálii na finské šotolině nevýrazného Daniho Sorda. To je jistě známka toho, jak moc si Krise v koncernu PSA, kde působí v roli testovacího jezdce, cení.
"Testování je dobré, ale není to to, co byste chtěli dělat pořád. Nejlepší je soutěž. Já žiji pro soutěž," říká 34 letý soutěžák. Pokud se bavíme o zkušenostech, které Kris má, je tu jen několik jezdců na jeho úrovni: "Každý rok najedu tisíce kilometrů během testování. To je pravděpodobně více, než soutěžní jezdci.
Jsem absolutně připraven vrátit se zpět, ať už to bude s Citroënem/Peugeotem nebo jinou značkou, která do MS vstoupí. Vím, co MS obnáší." Do MS vstupuje Hyundai, spekuluje se o dalších značkách. Meeke byl spojován snad s každou z nich a pochopitelně je velmi vysoko také na listu Citroënu pro příští rok. On je jedním z pilotů, kteří jsou schopni jet velmi rychle a také má spoustu zkušeností i přes fakt, že v MS odjel s Mini zatím pouze 6 soutěží v roce 2011 a letos 1 s Citroënem.
"Během mých prvních 6 soutěží v MS jsem byl blíže špičce než kterýkoliv jiný jezdec, který do MS za posledních 10 let vstoupil. Zaostávali jsme v průměru o 0,6s na kilometr za nejrychlejšími časy zkoušek. Jediný, kdo dosáhl podobné ztráty ve svých prvních 6 soutěžích v MS, byl Sébastien Loeb.
Navíc prvních 6 soutěží potřebujete, abyste si na vůz zvykli. Podívejte se na Sébastiena Ogiera, ve svých prvních 6 soutěžích ztrácel na nejrychlejší časy v jednotlivých zkouškách v průměru 1,4 vteřiny. Je to [být bez místa] nesmírně frustrující, myslím na to každý den. Rally ale není něco jako fotbal nebo tenis, kde Vám stačí výsledky.
...ten od Citroënu ze srpna 2013 Krisi může také změnit život.
V rally na to můžete mít, ale pak Vám zazvoní telefon a vše je pryč. Budu pokračovat v klepání na všechny možné dveře všech týmů. Vím, že na to mám." Poslední telefon Krise potěšil - Citroën jej angažoval pro Austrálii.