Problém jezdec spatřuje v, že před soutěží testoval jen krátce na asfaltu a na šotolině vůbec. Během soutěže se pak potýkal s nastavením auta. Premiérovou rally s vozem WRC komentuje Hayden Paddon takto: "Soutěž jsme si pochopitelně užívali, avšak očividně jsme z auta nedostali tolik, kolik jsme chtěli. Bojovali jsme s nedotáčivostí, do zatáček jsem nemohl najíždět tak rychle, jak by bylo potřeba.
Během soutěže jsme neustále pokračovali v poznávání auta - jak z něj dostat maximum. Když jsme v neděli soutěžili na mém oblíbeném povrchu, šotolině, tak jsem měl velká očekávání. Jenže s tímto autem jsem předtím v životě nejel na šotolině, takže to byla výzva. Až první zatáčka úvodní šotolinové vložky ukázala, jaké auto vlastně je.
Ford je fantastické auto a je s ním zábava. Na šotolině se ale choval uplně jinak než cokoliv, s čím jsem doposud jezdil. Auto má v šotolinové specifikaci velké propružení, takže se dost 'kolébalo'. Měl jsem problémy si na to zvyknout.
Na asfaltu jsme ze začátku ztráceli na vedoucího jezdce 1,5 s/km a na konci asfaltové části už jenom 0,6 s/km. Na šotolině jsme zrychlili z počáteční ztráty 2,6 s/km na 1,1 s/km. Navíc vím, kde jsme ten čas ztráceli. Dalo by se to řešit větším množstvím testů a delším časem za volatem.
Ohledně dalšího roku je ještě dlouhá cesta před námi. Momentálně nevím nic konkrétního, víme jen, že chceme sedět ve WRC. Jednorázový start byl obtížný a já vím, že můžeme být konkurenceschopnější. Teď si musíme soutěž vyhodnotit a poučit se z ní."