Minulý měsic Komise WRC obhajovala jízdu během prvních dvou dní soutěže dle průběžného pořadí v šampionátu, poslední den soutěže by mělo dojít k otočení pořadí. Teoreticky by to totiž mělo dát počáteční výhodu pomalejším jezdcům a pro jezdce v čele průběžného hodnocení by to bylo samozřejmě nevýhodné, protože by na horkých asfaltových rally museli čistit stopu. Podobný formát byl již využíván před zavedením aktuálně platného kvalifikačního systému před dvěma roky.
Týmy s tímto návrhem však jednomyslně nesouhlasily a všichni se zdrželi hlasování. Šéf VW, Jost Capito, z tohoto jednání dokonce odešel. Nicméně ve Walesu se týmy opět potkaly s promotérem a zástupci FIA, aby prodiskutovali další možnosti jak určovat pozice na trati v prvním dni před tím, než se v následujících použije otočené pořadí v soutěži. Dle britského Autosportu chtějí týmy znevýhodnit jezdce ze špičky hned zkraje rally, avšak dle FIA navrhnutého formátu by pak měl dostatek času, aby svoji ztrátu mohl stáhnout v dalších dnech soutěže.
Zroj britského webu říká: "V zásadě chceme 50% vzdálenosti - plus mínus 10% - jelo v otočeném pořadí. Věříme, že je to ta nejférovější česta. Navíc to vyžaduje jen malé změny v itinerářích soutěží. Momentálně se ve čtvrtky v noci a v pátky jede asi 50% vzdálenosti. Dle návrhu [od FIA] by nám na sobotu zbylo nějakých 30 km v otočeném pořadí a to by pro lídry bylo velmi složité, aby si získali zpět čas ztracený během prvního a druhého dne. Věříme, že to pro FIA bude akceptovatelné."
Finální rozhodnutí o tom, jak to příští rok bude vypadat padne po prosincovém zasedání World Motor Sport Councilu. Jedno je jisté, kvalifikace se ve WRC příští rok již nedočkáme.