Citroën chce v roce 2014 vítězství a rozjezdit jezdce

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Citroën si pro rok 2014 nedal za cíl získat celkové vítězství. Mads Östberg a Kris Meeke by se měli učit a bojovat o jednotlivá vítězství.

Citroën dnes ve Versailles představil svůj sportovní program pro rok 2014. Ten se hodně točil kolem angažmá značky ve WTCC s jezdci Sébastienem Loebem a Yvanem Müllerem. Francouzi se totliž v budoucnu chtějí koncentrovat především na okruhy. Sportovní šéf Citroënu, Yves Matton, při té příležitosti oznámil také cíle pro rally. Slov o zisku titulu ve WRC jsme se nedočkali, Belgičan mluvil spíše o jednotlivých vítězstvích. Kromě toho by se jezdci měli rozvíjet. 

Jezdecký kádr pro rok 2014 je nový. Sébastien Loeb se příští rok už nezúčastní ani jediné soutěže, o svoji pozici přišel po sezoně plné zklamání Mikko Hirovnen a také Dani Sordo, který ale letos dokázal získat své první vítězství ve WRC. Hirvonen přestupuje do M-Sportu a Sordo do Hyundaie. Barvy Citroënu budou příští rok ve všech soutěžích hájit Mads Ostberg a Kris Meeke. Za volantem třetí DS3 WRC se ve Švédsku, Portugalsku, Itálii a ve Španělsku představí ještě Khalid Al-Qassimi. 

Mads Ostberg do Citroënu přechází z M-Sportu a má za sebou už první testy s DS3 WRC ve Francii. "Nejprve si na auto musím zvyknout a poznat lidi. Švédsko ale přijde brzy. Je to moje oblíbená rally. Tým a já máme stejný cíl: Chceme vyhrávat rally. To jsou naše hlavní cíle pro následující sezonu," řekl Nor.

Po třech letech za volantem Fiesty RS WRC si musí vítěz jedné soutěže WRC zvyknout na nové náčiní. "Je to velká čest přijít k Citroënu. Všechno se to stalo hodně rychle. Testovali jsme ve Francii. S autem jsem hodně spokojen a už se v něm cítím dobře. Byly to dva hodně dobré testovací dny."

S Loebem byl titul jasným cílem, situace se ale mění...

To jeho nový týmový kolega, Kris Meeke, zná DS3 WRC již ze sezony 2013, kdy s ní odstartoval do dvou závodů. Příští rok však bude nováčkem. Se značkou však spolupracuje již dlouhodobě, když v letech 2005 a 2006 závodil s C2 Super 1600 v JWRC. Pak se v roce 2009 stal mistrem IRC s Peugeotem. "Rok 2014 je pro mě velkou šancí. Bude to moje první celá sezona ve WRC. V roce 2013 jsem ukázal svůj potenciál rychlými časy, ale potřebuji více zkušeností, abych mohl jezdit konstantně na špici." 

Meeke se chce orientovat dle Ostberga, který už ve WRC odjel 65 soutěží. "Známe se hodně dobře. Mads byl v minulých pěti, šesti letech ve WRC. Můžu se toho od něj určitě hodně naučit, především v zimních rallych. Můžeme být dobrým týmem a snad pro Citroën získáme dobrá umístění. Cítím se dobře a jsem na správném místě. Chci se učit a zlepšovat se, ale zároveň bojovat o dobrá umístění."

A co ve Versailles řekl šéf týmu, Yves Matton? "Děkuji za podporu všem našim partnerům, v první řadě Totalu a Abú Dhabí Racing, jsme rádi, že může pokračovat angažmá Citroën Racingu ve WRC. Máme tam odborné znalosti a zkušenosti, které pomohou našim posádkám se v šampionátu uplatnit. Kris i Mads se budou oba učit v jiných oblastech. Naším cílem bude přivést je na úroveň, která jim dovolí zablesknout se a vyhrávat rally."

Jen dodejme, že v okruhovém speciálu C-Elysée pro WTCC pracuje stejný motor jako v DS3 WRC a Citroën také při prezentaci potvrdil, že DS3 R5 bude homologována k 1. březnu 2014. Citroën tak bude moci svým zákazníkům nabídnout soutěžní techniku od třídy R1 až po WRC. Za volantem Citroënu DS3 R5 se šesti soutěží kalendáře WRC2 zúčastní naděje týmu, Sébastien Chardonnet. Tým během svého angažmá ve WRC vyhrál 93 rally a 8 titulů, což z něj dělá nejúspěšnější značku MS. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy