První rok u Citroënu přinesl Hirvonenovi vytoužený úspěch. Po boku Sébastiena Loeba oslavil nekolik doublů a spolupodílel se na zisku titulu pro Citroën. Jenomže s odchodem Loeba a koncentrací značky na závody na okruzích se v přístupu Citroën Racingu něco změnilo. Mimo to se Volkswagen svým vstupem postaral o velmi silnou konkurenci, která vyústila v ústup francouzské značky až do druhé linie.
"Volkswagen byl o krok napřed. Nestačili jsme jim. Citroën toho před sezonou na autě hodně změnil, ale tyto změny nedotáhl do konce. Když chcete vyhrát, musíte do toho dát 100 procent. Ve druhé polovině roku týmu chyběla tato vůle. Věděl jsem, že pokud chci získat vytoužené výsledky, pak musím jít do většího rizika.
Jenže s tím přišly chyby. Jakmile bylo zřejmé, že titul nezískáme, přestali jsme testovat a vývoj auta byl také odstaven na vedlejší kolej. To byla špatná cesta, bylo mi zřejmé, že u Citroënu už rallysport nemá prioritu," popisuje pro 'Motorsport News' Mikko Hirvonen. Fin se proto začal poohlížet po alternatívách a nakonec zamířil opět k M-Sportu, od kterého na konci roku 2011 odešel právě do Citroënu.
"Malcolm Wilson se rozhodl hodně pozdě, ale bylo mi jasné, že svoje rozhodnutí dobře promyslel. Když mi bylo jasné, že má rozpočet na pořádný program v MS s pořadným testováním, bylo rozhodnuto." Mikko ale sezon u Citroënu nelituje: "Byly to dva dobré roky. Hodně jsem se naučil a potkal dobré lidi, ale moje budoucnost v tom týmu není."
Tento týden začínají testovací práce týmu před startem Rally Monte Carlo 2014. Mikko už se těší na to, jak se Fiesta RS WRC za dobu, co v ní neseděl, vyvinula: "Auto se za poslední dva roky hodně změnilo. Petter [Solberg] a Jari-Matti [Latvala] toho v roce 2012 dost změnili a byli konkurenceschopní. Bude zajímavé pozorovat, jestli do auta usednu a budu hned schopný bojovat o vítězství."