M-Sport dokáže vylepšit převodovku u Kubici, ale pro Monte Carlo to ještě nestihl

Kubica, Robert | foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz

Kvůli zranění z nehody muselo být řazení na Kubicově vozu pozměněno. Právě o těchto změnách se v servisním parku Rally Monte Carlo hodně diskutovalo, a tak se německý server rallye-magazin.de zeptal přímo Christiana Loriauxe, který je u M-Sportu odpovědný za technický vývoj vozů.

Díky výjimce od FIA může být každé auto Roberta Kubici upraveno tak, že Polák nemusí zraněnou rukou používat řadící páku sekvenčního řazení, ale místo toho řadí pádlem pod volantem, které je umístěno u jeho levé ruky. 

"Mechanicky probíhá změna rychlostního stupně pomocí kompresoru. My používáme pneumatický systém, Citroën používal hydraulický. Musíme pro to upravit elektroniku, aby docházelo k požadovanému časovému zpoždění. Toto zpoždění musí být, aby neměl Robert oproti ostatním jezdcům výhodu. Momentálně je ta prodleva při řazení trošku delší, než by být mohla, takže je to určitá nevýhoda," připusitl Christian Loriaux.

Podle něj za to může krátká doba na přípravu a slibuje zlepšení: "Momentálně s tím Robert jede dobře, ale díky pozdní dohodě jsme neměli dostatek času na to, abychom systém vyvinuli. Vlastně jsme měli jenom 5 dní na to, abychom celý systém do vozu namontovali a pak už jsme vyrazili k první rally. Bez debaty na tom ještě musíme zapracovat."

I přes hubený rozpočet plánuje M-Sport v letošním roce vylepšení pro všechny Fiesty RS WRC. "Máme ještě dva žolíky pro rok 2014, které využijeme. Jeden z nich použijeme pro podvozek, jeden pro motor. Zatím ale ještě nevíme konkrétně na co. Na nový vzhled vozu nepotřebujeme žolíka, protože ten už je homologovaný." 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy