Začátek nového týmu Hyundai WRT v MS byl krátký, avšak slibný. Pouze Dani Sordo dokázal zajet pár časů, které částěčně odhalily potenciál nového vozu, avšak soudit podle Monte Carla je vždy bezpředmětné. Hyundai je teprve na počátku vývoje a letos chce hlavně sbírat zkušenosti. Stejný postup zvolil před dvěma lety Volkswagen, ten ale sbíral zkušenosti s autem S2000.
Hyundai se rozhodl ihned pro vůz WRC, však také korejci nemají k dipospozici vůz S2000, jako mělo díky koncernové propojenosti VW ve Škodě Fabia S2000. Od roku 2015 je v plánu nasazení nástupce současné i20. Ovšem plány se budou muset změnit, důvodem je pozdější obměna sériového vozu.
Zatímco pětidvéřová verze silniční i20 bude představena v říjnu, třídveřové sportovnější provedení - základ pro novou i20 WRC - bude debutovat až zkraje roku 2015. "Oproti původnímu plánu budeme muset odjet příští rok Monte Carlo ještě se současnou verzi i20 WRC," připustil pro Motorsport Aktuell Michel Nandan, šéf týmu.
To by mohla být výhoda pro Volkswagen, u kterého postupuje vývoj nového Pola R WRC podle plánu. Silniční verze se dočkala faceliftu, která by se měla brzy projevit i na soutěžním speciálu. Od roku 2015 plánují Němci vyrazit i s inovovanou technikou.
Tip: V rubrice Ve zkratce (vpravo na hlavní stránce Rallyzone) se dočtete zajímavost, kterou o Hyundaii prozradili australští pořadatelé.