FIA před sezonou zrušila kvalifikaci, pořadí se určuje podle postavení v tabulce jezdců. V Mexiku, na úvodní šotolinové soutěži roku, tak budou čistit trať jezdci Volkswagenu Jari-Matti Latvala a Sébastien Ogier. Všeobecně známé o této soutěži je, že první auta na trati mají velmi kluzké podmínky.
Úroveň přilnavosti ale roste s každým projetým autem. Tyto nevhodné podmínky pro dvojici Volkswagenů jsou podle Mikko Hirvonena jedinou šancí, jak letos porazit Volkswageny: "Pokud pojedou na trati jako první na soutěžích jako Mexiko, Portugalsko nebo Sardinie, tak určitá šance existuje. I tak to bude ale velmi těžké."
"To je jediná taktika, se kterou můžeme do soutěží jít. Volkswagen si momentálně jede vlastní ligu. Myslím, že je jasně vidět, že si mohou dělat, co chtějí se všemi třemi svými auty. Jejich auto je o krok nebo dokonce dva napřed před všemi ostatními. Pochopitelně ale mají také dobré jezdce. Zbývající jezdci si to mohou rozdávat maximálně o podium.
Pokud se Volkswagenům nic nestane, pak bude těžké vyhrát letos vůbec nějakou rally," zakončil Fin. Společný názor se svým jezdcem sdílí i šéf M-Sportu, Malcolm Wilson: "Jak říká Mikko, pro nás je asi největší šancí na vítězství startovní pořadí - zvláště pokud budou pořadatelé soutěží dodržovat pravidlo, že 40 % ostrých kilometrů by mělo být odjeto před přeskupením [pořadí]. To by mělo pomoct."