Z relativně zimních podmínek prvních dvou soutěží se teď týmy WRC mohou těšit na zcela jiné podmínky v Mexiku. Na účastníky soutěže čeká ještě další zvláštnost: nejvyšší bod soutěže má 2 781 metrů a nejnižší 1 832 metrů nad mořem, vzduch tedy bude mnohem řídší než kde jinde.
S výškou totiž klesá podíl kyslíku ve vzduchu, což vede k méně efektivnímu spalování. Navíc klesá také odpor vzduchu turbodmychadel. Ruku v ruce s tím v této části motoru roste počet otáček, před nechtěným poničením motoru tak může zachránit pouze mechanický zásah do řídící jednotky. V porovnání například se soutěží ve Švédsku tak klesá výkon motoru o 28 - 30%.
"Nadmořská výška Rally Mexiko neovlivní žádnou část Volkswagenu Polo R WRC více než motor. Na jednu stranu s výškou klesá tlak vzduchu a s tím obsah kyslíku ve vzduchu, na druhou stranu ale klesá také odpor vzduchu v turbodmychadle, které tak může dosáhnout vyšších otáček než při jiných soutěžích. Abychom mohli zajistit jejich odolnost a zároveň jsme ztratili co nejméně výkonu, tak jsme se už před loňským rokem na Mexiko připravovali různými simulacemi," říká Dr. Donatus Wichelhaus, vedoucí vývoje motorů u Volkswagenu Motorsport.