Hyundai byl před svým vstupem do WRC na začátku sezony 2014 v nezáviděnihodné situaci, každý jej totiž srovnával s Volkswagenem. Tento automobilový gigant vstoupil do WRC pouhý rok před Hyundai a hned šampionát zcela ovládl. Očekávat, že by Hyundai zopakoval 10 vítězství Volkswagenu na 13 soutěžích roku, však bylo nerealistické.
I přesto se Thierry Neuvilleovi podařilo již při třetím startu v Mexiku dojet na podium. To vzbuzuje respekt: "Když uvážíme, co zvládli za šest měsíců, tak musím uznat, že mají dobré auto. Jsem opravdu ohromen tím, co za tak krátkou dobu dosáhli," říká Francois-Xavier Demaison, technický ředitel VW.
Hyundai měl k dispozici na vývoj vozu pouze třetinu času jako Volkswagen. Zatímco Polo R WRC začal tým testovat 18 měsíců před prvním ostrým startem, i20 WRC vyjela na testovací tratě pouze 6 měsíců před debutem. Hyundai kromě toho také musel vystavět kompletně nový tým, Volkswagen se formoval již během roku 2012, když jezdil s Fabiemi S2000.