M-Sport s faceliftovanou Fiestou ve Finsku, Citroën pro rok 2015 s novým motorem

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo | foto: M-Sport

U M-Sportu i u Citroënu se tvrdě připravují na další homologační stupeň aktuálních vozů specifikace WRC. Oba týmy chtějí zapracovat především na motorech.

Nelichotivá finanční situace koncernu PSA, pod který patří také Citroën, vyvolávala otazky ohledně učinkování jejich továrního týmu ve WRC. Pro letošek se ale partě lidí koleme Yvese Mattona podařilo zajistit program jak ve WRC, tak i ve WTCC. Podobně by tomu mělo být i příští rok

Yves Matton, šéf týmu Citroën Total Abú Dhabí WRT, řekl: "V této sezoně nevyužijeme žádný z žolíků [ani na motor ani na šasi], protože pro rozhodující změnu na motoru by žolík nestačil. V roce 2015 homologujeme nové auto s novým motorem. Pohonné ústrojí, které jsme postavili pro WTCC je komplentě nové a bude v příští sezoně využito také v rally autě. Pak budeme něco měnit ještě na podvozku, hnacím ústrojí a převodovce a to už kvůli znovu povoleným pádlům pod volantem."

"Citroën bude v roce 2015 zcela jistě opět bojovat na čele. Věděli jsme, že tato sezona s účastí ve dvou mistrovstvích pro nás bude obtížná. I proto jsou cílem našeho jezdeckého dua podia. Oba se musí hlavně seznámit s týmem i tratěmi. Jsem si ale jistý, že ve druhé polovině sezony se toho od Madse i Krise ještě můžeme mnoho dočkat."

M-Sport od oznámení o konci tovární podpory ze strany Fordu bojuje proti ostatním týmům jako soukromník. Jeho tým ale představí ve Finsku několikrát odkládaný facelift Fiesty RS WRC, avšak "jenom na vozech Mikka a Elfyna." Velké množství zákazníků ale hned Malcolm Wilson uklidnil: "Facelift ale automaticky neznamená větší výkon." Velkou změnu ve výkonu očekává Wilson až příští rok: "Vždy jsem říkal, že my jako M-Sport musíme mít rallyový program, už jen proto, abychom ukázali naši výkonovou schopnost."

"Je ale také jasné, že kompletně nový vývoj pro rok 2015 si jako soukromý tým nemůžeme dovolit. Určitě budeme něco dělat na motoru, s našimi partnery už jsme si stanovili, u kterých komponent máme největší potenciál. V ostatních oblastech jsou stále detaily, na kterých můžeme ve slušných nákladech něco dělat. Zvláště na podvozku můžete stále to anebo to najít. Klidový stav v motorsportu znamená ihned propad."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy