Mikko Hirvonen se v MS v rally angažuje už 12. rokem. Fin má zkušenosti z továrních týmů Subaru, Ford a Citroën. Za tu dobu zažil několik vrcholů, ale i pádů. Fin si dokázal vyjet 15 vítězství a v době takřka neporazitelného Sébastiena Loeba byl čtyřikrát vicemistrem světa.
Před touto sezonou se Hirvonen vrátil do M-Sportu, nicméně 34letý jezdec zatím nedokázal naplnit svoje očekávání ani očekávání týmového šéfa, Malcolma Wilsona. Poté, co kritika jeho výkonů sílí ze všech stran, zdá se, přišel i o poslední zbytky motivace do závodění. Vyjednávání o dalším angažmá jsou bezúspěšná a nakonec to bude možná samotný Hirvonen, který svoje trápení ukončí a z MS v rally dobrovolně odejde.
Jeho management potvrdil, že žádná další jednání s týmy MS nevede. Ve Walesu tedy bude Mikko Hirvonen sedět naposledy v továrním autě. Jeho místo u M-Sportu by mohl převzít Estonec Ott Tänak. Ten už za M-Sport v sezoně 2012 jezdil, jenže sérií nehod si řekl o přeřazení do WRC2, kde sbírá zkušenosti.
Bylo nepovedené Finsko poslední kapkou nebo Hirvonen o konci uvažoval již dlouho?
Letos svými dvěma starty s Fiestou RS WRC (ve Švédsku a Portugalsku) ukázal, že má na to, aby se v MS měřil s těmi nejlepšími. V sezoně 2015 bychom tedy ve Fordech mohli vídat Elfyna Evanse a Otta Tänaka, což naznačil v Německu Wilson - psali jsme v tomto článku.