V Polsku se podobný prohřešek řešil s Andreasem Mikkelsenem. Nor tehdy dostal od komisařů pokutu ve výši 5 000 EUR a do konce roku jede v podmínce. Posléze se o řešení podobných prohřešků debatovalo a bylo domluveno, že v podobných případech jezdec obdrží takovou penalizaci, která jej srazí za jeho nejbližšího pronásledovatele. Podobná praxe se používá i v F1.
Prvním jezdcem, kterého tento trest stihl, byl v Austrálii Kris Meeke s tovární DS3 WRC. Severní Ir si levotočivou zatáčku střihl tak, že dle komisařů získal nefér výhodu, za čož obdržel penalizaci 1:01 min. Ta nejen že jej srazila ze 4. místa na 5., ale hlavně mu zabránila bojovat o umístění v TOP3.
Nesouhlas s tímto rozhodnutím teď jen těžko skrývá Yves Matton: "Tu penalizaci už nechci víc komentovat. Rozhodnutí komisaří nejsou shodná při stejných prohřešcích. Pokud by se mělo něco podobného opakovat, pak doufám ve větší konzistentnost v jejich rozhodnutích."
I přes penalizaci však z Austrálie Meeke může odjíždět spokojený, protože narozdíl od svého kolegy Ostberga jezdil opravdu konkurenceschopné časy. Ve svých 35 letech se tak víc než vřele doporučil pro angažmá v další sezoně: "Bez té penalizace by Kris dojel do cíle jen půl minuty za vítězem. Pokud zohledníme i jeho zkušenosti, pak jde o velkolepý výkon," podotkl Matton.