Sébastiena Ogiera už hodně otravují neustálé dotazy ohledně jeho budoucnosti a možné změny týmu. "Už bych to téma rád ukončil. Je toho teď dost," řekl Sébastien Ogier. Francouzovi také vadí jeden z návrhů FIA rally komise, který říká, že by vedoucí muž v budoucnu mohl čistit trať nejen během prvního dne, ale i během druhého. "Doufám, že pravidla budou v souladu se sportovní stránkou věci a nebude z toho nějaká poblázněná show. Pokud by měla být nevýhoda pro nejlepší příliš velká, tak by to nemělo se sportem moc společného," míní Seb Ogier, který nevidí žádný problém v tom, že společně s Volkswagenem šampionátu jasně dominují.
"V motorsportu jsou vždy týmy, které dominují. Navíc souboj s mými týmovými kolegy je pořádně těsný." Ogier společně s dalšími jezdci VW předložil FIA jiný návrh, který je z jeho pohledu lepší: "První den se startovním pořadím dle aktuálního stavu MS, druhý den s opačným pořadím než je v MS a pro neděli bychom vzali otočené průběžné pořadí rally z konce soboty. Bylo by to fair, důsledné a lehké k pochopení."
Jedná se o jakýsi kompromisní návrh, který bude pravděpodobně založen také na důkladných debatách se sportovním šéfem VW, Jostem Capitem. I když by se týmový lídr mohl cítit poškozen, tak Capito ví, že po šesti dvojitých vítězstvích jeho týmu musí přijít ústupek. "Jsme jednotni v tom, že se se startovním pořadím musí něco stát. Proto Rally komise a WRC komise vypracovaly celkový koncept a předložily jej Světové radě. Týká se jak startovního pořadí, tak i změny formátu finále."
Poslední dobou se hodně uvažovalo o takzvaném shootoutu jako vyvrcholení celé soutěže. Teď to vypadá, že tento nápad u FIA, společnosti WRC Protomoter a ani u týmů (které tvoří jen menší část Komise) podporu nedostane. I zde mají totiž jezdci v čele se Sebem Ogierem jiný názor. Naopak by tuto myšlenku s největší pravděpodobností podpořili šéfové týmů, pro které by to mohlo znamenat větší atraktivitu a dramatičnost sportu.
Smlouva Ogiera těsně před podpisem?
I přes rozdílné názory ohledně dalšího formátu soutěží MS to vypadá, že Sébastien Ogier a Volkswagen brzy podepíší novou smlouvu. Zvěsti o možném spojení Francouze s korejským Hyundai nepotvrdila ani jedna strana a brzy bychom se naopak měli dočkat podpisu u Volkswagenu.
"Jde už jen o pár detailů a je to jen otázkou správného načasování. I v budoucnu budu sedět v Polu WRC a jsem za to rád," řekl Ogier. Navíc je třeba si uvědomit, že u Hyundai má Thierry Neuville podepsáný i pro rok 2015 post jedničky. Hyundai Motorsport by si Ogiera určitě dovolit mohl, ale u VW mají také slušný rozpočet. Návrat Ogiera do Citroënu je po jejich dřívějším rozchodu, který mimo jiného stál dle různých zvěstí místo tehdejšího sportovního šéfa PSA Oliviera Quesnela, nepravděpodobný. A M-Sport by si Ogiera dovolit zcela jistě nemohl.