Do MS by se díky upraveným pravidlům mohlo dostat opět více napětí. Hovoříme především o novém startovním pořadí. Od sezony 2015 totiž vedoucí jezdec MS startuje jako první na trati po dobu prvních dvou dní soutěže. Další jezdci jedoucí v pořadí za ním tak mají vyčištěnou trať a mohou zajíždět lepší časy. Toto pravidlo se tak logicky mnohým, především z tábora Volkswagenu, nelíbí.
Například šéf týmu Volswagen, Jost Capito, teď pro britský Autosport řekl, že výsledky příležitostných jezdců tak nebudou mít takovou váhu. Přesně do této kategorie bude spadat také Sébastien Loeb. Francouz a několikanásobný mistr světa se zatím přihlásil pouze do Rally Monte Carlo, nicméně Jost Capito nevěří, že zůstane pouze u tohoto jednoho startu. "Slyšeli jsme, že Loeb pojede Rally Monte Carlo, ale jsem si jistý, že nezůstane jen u toho."
Capito má pro tuto svoji myšlenku také zdůvodnění: "Například v Mexiku není možný být prvním jezdcem na trati a soutěž vyhrát. Pokud si nějaký z týmů přiveze nějakého dalšího jezdce, jako například Sébastiena Loeba, tak vyhraje." Citroën sice ujišťuje, že Monte Carlo bude jednorázovou záležitostí, ale Capitovi to nedává spát. Loeb by totiž mohl opravdu profitovat z toho, že vloni v MS nejel vůbec a předloni jen pár soutěží. Mohl by tak ovlivnit souboje o titul, tedy především ten značkový.
"Jsem si jistý, že pojede tři nebo čtyři soutěže, na kterých může získat pro Citroën mnoho bodů. Co mě vadí, je, že když se Loeb vrátí a vyhraje tři nebo čtyři soutěže, pak ale zase odejde a nepojede celý šampionát. Každý nezasvěcený by si pak říkal, že by tento jezdec vyhrál titul, kdyby jel celou sezonu a šampionem se stal někdo jiný jen proto, že tam Loeb nebyl [pořád]. To zkresluje šampionát. Před tím jsem varoval už tehdy, kdy byla pravidla prvně diskutována," dodává Capito.
Také úřadující mistr světa, Sébastien Ogier vnímá situaci negativně a míní, že by se vítězná série jeho krajana mohla negativně promítnout do vývoje šampionátu. Capito už začal uvažovat, že by k podobné taktice přistoupili u Volkswagenu rovněž: "Kdybychom například na jednu soutěž nevzali Jariho-Mattiho Latvalu a do jeho auta posadili někoho jiného, kdo by jel na trati až jako 10. nebo 15., za nejlepších podmínek, tak by pak taky vyhrál." Otázkou je, kdy by se k takového praktice wolfsburgští uchýlili? "Až bude venku, že se Loeb v této situaci může prosadit? Nikdo neví."