Prezident společnosti Toyota, Akio Toyoda, na páteční oficiální konferenci v Tokyu oznámil, že největší výrobce osobních automobilů na světě se vrací do WRC - z MS odešel po sezoně 1999. Evropské sportovní oddělení značky, Toyota Motorsport GmbH, bude následující dva roky vyvíjet Yaris WRC před tím, než s ním vstoupí do WRC.
Na tiskové konferenci byl Yaris představen poprvé veřejnosti - my jsme již vloni mohli sledovat fotky z jeho testů. Toyoda řekl: "Když jsem byl vloni ve Finsku, tak se mě spousta fanoušků ptala, kdy vstoupíme do WRC. Lidé mluvili o historii Toyoty ve WRC. Byl jsem překvapen tím, kolik lidí si to stále pamatuje.
Dříve Toyota nasazovala Corollu WRC...
Dostal jsem ještě jistější pocit, že se musíme vrátit, protože lidé si nás stále pamatují. Děláme to proto, abychom vytvořili lepší auta, kvůli kterým se budou lidé usmívat." Program počínající sezonou 2017 popsal spíše jako nový start než návrat s ohledem na dobu, která již uplynula.
"Rozhodli jsme se vrátit do WRC a plánem je začít závodit od sezony 2017. Naposledy jsme v soutěžích působili v roce 1999, což ve mě evokuje myšlenky na návrat... ale přitom jde spíše o nový start. Musíme začít od začátku a pečlivě vyvinout auto i tým."
Promotér WRC, Oliver Ciesta, vítá návrat Toyoty do WRC a podle něj jde o skvělou podporu šampionátu, ve kterém jsou aktuálně tři tovární týmy - Volkswagen, Citroën a Hyundai a Ford je nasazován privátním M-Sportem. "Toyota má dlouhou a význačnou historii v motorsport, zvlátště pak v rally.
...teď bude značka nasazovat Yaris WRC
Jsme velice rádi, že můžeme uvítat giganta automobilového průmyslu zpět ve WRC. Oznámení Toyoty vrací do MS pátého výrobce - mezi nimi jsou tři z pěti největších výrobců aut na světě. Poslední sezona, které se účastnilo tolik výrobců, byl rok 2006," zakončil Ciesla. Jen dodejme, že před svým odchodem z WRC v roce 1999 získala značka sedmý titul během deseti let.
Toyota také zveřejnila technickou specifikaci vozu Yaris WRC:
Šasi: ocelová karoserie
Objem motoru: 1600 cc
Typ: řadový čtyřválec
Přímé vstřikování: až do 200 bar
Tlak turbodmychadla: 2,5 bar (maximum)
Vzduchový restriktor: 33 mm
Výkon: 300 koní (při 6000 ot/min)
Kroutící moment: 420Nm
Maximální otáčky: 8,500 ot/min
Převodovka: šestistupňová sekvenční
Spojka: ZF Sachs
Brzdy: 300mm kotouče na šotolinu a 355mm na asfalt
Kola: 7 x 15" na šotolinu, 8 x 18" na asfalt
Pneumatiky: Michelin
Rozměry: délka 3910 a šířka 1820mm