Rok 1999 znamenal konec více jak 25 leté nepřetržité rallyové historie týmu Toyota Motorsport GmbH (TMG) z německého Kolína nad Rýnem, který začínal v roce 1973 ve Švédském městě Uppsala jako Andersson Motorsport pod taktovkou legendárního Oveho Anderssona. Ve WRC soutěžil pod jménem Toyota Team Europe (TTE).
Během této doby tým získal v mistrovství 43 vítězství s dnes již ikonickými vozy jako Celica Twincam Turbo a GT-Four anebo Corolla WRC, za jejichž volanty se vystřídali jezdci jako Carlos Sainz, Juha Kankkunen anebo Didier Auriol. Většina úspěchů přišla během 90. let, kdy tým vyhrál čtyři tituly mezi jezdci a tři mezi konstruktéry. Naprostou dominanci tým předváděl během 80. let na slavné Safari Rally.
Velkou černou kaňkou na vystoupení Toyoty ve světovém šampionátu zůstává diskvalifikace z ročníku 1995 a následný zákaz startů pro dalších 12 měsíců. Důvodem byl nenápadný ventil, který umožňoval přivádět k turbodmychadlu mnohem více vzduchu, než bylo povoleno. Dle různých expertů tak motor dával dodatečných 50 koní.
Několik základních faktů o historii Toyoty v MS v rally:
1973: Walter Boyce získává pro Toyotu první vítězství. Jel tehdy s Corollou připravenou týmem Andersson Motorsport na Press On Regardless Rally v USA.
1975: První vítězství týmu TTE přichází na finské Rally 1000 jezer, za volantem Corolly Levin seděl budoucí šampion, Hannu Mikkola.
1984: První vítězství na Safari Rally s Björnem Waldegardem za volantem Celicy Twincam Turbo. Bylo to první vítězství z keňského hattricku pro Toyotu, který pro ni obstaral již zmíněný Waldegard a Juha Kankkunen mezi lety 1984 a 1986.
1988: Představení čtyřkolky Celica GT Four, která ve verzích ST165, ST185 a ST205 vyhrála 29 světových rally a šest mistrovských titlů (dva mezi výrobci a dva mezi jezdci).
1989: Druhé místo mezi konstruktéry. Carlos Sainz zažívá debut u Toyoty, když získává tři podia ze sedmi startů.
1990: Carlos Sainz se stává prvním mistrem světa s Toyotou, tehdy jezdil s Celicou GT-Four (ST165). Mezi výrobci je Toyota opět druhá.
1992: Sainz získává svůj druhý jezdecký titul, tentokrát za volantem Celicy GT-Four ST185. Toyota je opět druhá mezi konstruktéry.
1993: Se sedmi vítězstvími v této sezoně se Toyota stává první japonským výrobcem, který získal konstrukterský titul. Kankkunen navíc přidává i jezdecký.
1994: Toyota opět vyhrává mezi konstruktéry a Didier Auriol bere titul mezi jezdci. TTE se přejmenovává na Toyota Motorsport GmbH (TMG) poté, co nad týmem přebírá kontrolu mateřská Toyota Motor Corporation.
1995: Třetí mistrovský titul mezi konstruktéry, ale následná diskvalifikace. Navíc 12 měsíční zákaz startů za nelegální systém, který přidává motoru na výkonu tím, že na turbo mimo daný restriktor dodává více vzduchu. "Je to ta nejdůmyslnější věc, kterou jsem za 30 let v motorsportu viděl," řekl tehdy prezident FIA, Max Mosley.
1996/1997: Setrvávání ve WRC přes podporu soukromých týmů.
1998: Návrat do WRC s nástupcem Celicy, Corollou World Rally Car a jezdci Sainzem a Auriolem. Druhé místo jak mezi jezdci tak i mezi konstruktéry.
1999: Třetí zisk titulu mezi konstruktéry. Oznámení odchodu z WRC za účelem přípravy se na vstup do Formule 1 od roku 2002.
2015: Oznámení o návratu do WRC od roku 2017 s Yaris World Rally Car.
fotogaleii nového Yarisu WRC naleznete zde.