Proč Latvala nakonec cíl soutěže ve Švédsku nespatřil?

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka | foto: Joel Martin, RallyZone.cz

Jari-Matti Latvala svou oblíbenou sněžnou soutěž ve Švédsku ukončil předčasně. Měl pro to ale dobrý důvod.

Jari-Matti Latvala po svém pátečním neúspěchu neměl moc šancí na zisk alespoň nějakých bodů z Rally Sweden. Soutěž nakonec posádka Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila, která se vloni radovala z vítězství, ukončila bez jediného bodu a po Power Stage se po dohodě s týmem rozhodla odstoupit. Důvodem tohoto kroku je pravidlo, které omezuje nasazení určitých komponentů. 

Pro finskou posádku by byly rally ve Švédsku, Mexiku a Argentině spojeny do jednoho období. Díky nedokončení tak dostává větší volnost ve výběru komponentů a nastavení jejich Pola R WRC. "To byl ale šílený víkend. Je škoda, že to mému týmovému kolegovi, Andreasi Mikkelsenovi nakonec nestačilo na vítězství. A zároveň gratuluji Sebovi. 28 bodů si opravdu zaslouží. Pro mě osobně to znamená, že to musím brát pozitivně. Po mé páteční chybě jsem na konci soutěže už samozřejmě neměl co dělat," říká Fin Jari-Matti Latvala.

"Vzhledem k tomu, že jsem měl čas, tak jsem zkoušel nějaké věci na setupu a získal jsem tak nové a důležité poznatky. Novému Polu tak teď rozumím ještě lépe a to bylo dnes [v neděli] již vidět. Sezona je ještě mladá a nic není rozhodnuté. Pro Mexiko bude moje startovní pozice určitě výhodou a budu tam znova útočit."


Vloni se Jari-Matti ve Švédsku mohl radovat z vítězství v soutěži...

Šéf týmu Volkswagen, Jost Capito, v hodnocení soutěže nezapomněl připomenout, že VW nechává svým jezdcům volné ruce v bojích o vítězství, díky čemuž jsme mohli sledovat tak zajímavou bitvu. "Byla to opravdu složitá soutěž. Jsem si jistý, že po celém světě přilákalo MS v rally spoustu fanoušků. Dnes se o rozdělení podiových umístění rozhodlo až v opravdu posledních metrech. 

Až do posledního mezičasu vedl Andreas a byl hodně blízko oslavě prvního vítězství v MS v rally. Od našich dvojnásobných mistrů světa a svého kamaráda Thierryho si vyžádal opravdu vše a na svůj výkon může být hrdý. Jeho čas dříve nebo později přijde, bez debaty. Ogier předvedl mentálně neuvěřitelně silný výkon a nakonec zaslouženě vyhrál. Kloubouk dolů před jezdcem i spolujezdcem."

Jistou zajímavostí také je, že Ola Floene se stal pravděpodobně jediným navigátorem v poli, který se během víkendu dostal za volant závodního speciálu. Na letošní Rally Sweden navigátor odřídil asi 220 kilometrů spojovacích etap. Prohození si svých pozic má u této dvojice už určitou tradici: V roce 2012 řídil Ola Škodu Fabii S2000 na Kypru jedoucím se v rámci IRC dokonce i na závěrečné speciálce. Je fér dodat, že tou dobou už měla posádka titul jistý. Takřka 16 km dlouhou zkoušky tehdy absolvoval jen o 45,7s pomaleji než vítěz této RZ i celé soutěže, Nasser Al-Attiyah.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy