V Německu je Walter Röhl nejznámějším jezdcem rally a stále je velmi oblíbený. Za to vděčí nejenom svému neobvyklému talentu, ale také svému speciálnímu charakteru, který jeho příznivci stále obdivují.
"Jezdci, jako jsme byli my, už teď nejsou. Dnes jsou to jen průmyslem na dálku řízené loutky, které nemohou říkat, co si myslí. Jezdcům, jako jsme byli my, by po 14 dnech vzali licenci a vyhodili by je," řekl Walter v rozhovoru pro Stuttgartské noviny. Současnou generaci závodníků shledává mdlou a také vývoj techniky jej nijak nefascinuje.
"Dnes se dá s autem na rally jezdit mnohem snáz než za mých časů. Tehdy bylo mnohem jednodušší pro dobrého jezdce zbytku poli ujet. Když jsem po 30 kilometrové zkoušce nebyl na čele o více než 30 vteřin, tak jsem byl šokovaný. Dřív jsem starším jezdcům, když mluvili o své době, říkával: 'Vy blázni, teď to mám stejně rád'.
Šampionát sledují lidé, ne stroje, proto úspěchy továrních týmů z Německa u západních sousedů tolik netáhnout, míní Röhl
Vlastně je pro mě důležité, že jsem přesvědčen, že jsem jezdil ve správné době." Volkswagen a Hyundai mají svá sídla v Německu, sídlí zde i tovární tým Toyoty, který se na návrat teprve chystá. Přesto ale v Německu není zájem o rally nijak velký. Röhl má recept: "Posaďte do auta Němce, který pojede na čele, a hned jej bude Německo zbožňovat.
Je to tak jednoduché. Vždyť ten šampionát přece sledují lidé a ne stroje." Jenže potenciální vítězný jezdec se nenajde ze dne na den: "V posledních 20 letech po mém odchodu se na scéně rally v Německu vytvořila pořádná díra."