Fin ztrácí na svého svého kolegu z Francie po dvou soutěžích sezony WRC už 34 bodů, což je hodně. Jari-Matti Latvala však věří tomu, že v první polovině sezony si jezdci mohou takovou ztrátu dovolit. Vice-mistr světa věří, že díky novému pravidlu, díky kterému pojede první dva dny soutěže vedoucí muž šampionátu jako první a bude čistit trať, se chyby z úvodu sezony až tak moc neprojeví. Naopak by tomu bylo v konečné fázy sezony.
"Vloni jsem před Mexikem vedl a titul stejně nevyhrál. Takže letos [titul] snad vyhraji, protože v Mexiku nepojedu na trati jako první," říká Jari-Matti Latvala pro německý motorsport-total.com. Ve Švédsku, poslední soutěži WRC, jezdec Volkswagenu nezažil zrovna povedený víkend, když vylétl z trati a v bariéře nechal tolik času, že nedosáhl ani na body. To Seb Ogier slavil svoje už druhé vítězství sezony. Jari-Matti teď v průběžném pořadí ztrácí 11 bodů na Thierryho Neuvilla a Andrease Mikkelsena, kteří na Ogiera shodně ztrácí 23 bodů.
Na Monte Carlu jel Latvala fantasticky, ve Švédsku už hůř...
"Teď přijdou šotolinové rally v Mexiku, Argentině, Portugalsku a na Sardinii, kde můžete profitovat z vaší startovní pozice. Od Polska už bych měl být blízko špičce, protože pak následují asfaltové a šotolinové soutěže, na kterých se nemusí jezdit už až tak čistě. Pak už to bude těžší. V podstatě si tak můžete dovolit udělat chyby jen v první polovině sezony, ne v té druhé," pokračuje Jari-Matti.
Ogier měl také ve Švédsku výhodu v tom, že mohl riskovat vše, protože případná chyba by mu nadělila výhodnější startovní pozici pro Mexiko. I tak je ale Ogier názoru, že svým vítězstvím dostal Jariho-Mattiho Latvalu pod tlak. "Jari-Matti je teď pod tlakem, protože nesmí udělat žádnou chybu, jinak by ztrácel už moc. Ve Švédsku jsem si vybudoval psychologickou výhodu," řekl krátce Sébastien Ogier.