Na obrázky z Mexika asi dlouho nezapomeneme. Při soutěži Estonec poškodil zavěšení na svém autě a pak už stačilo jen málo a nasměroval si to se svoji Fiestou RS WRC ze srázu přímo do přilehlého jezera. Speciál zmizel pod hladinou hodně rychle. Ott Tänak i spolujezdec Raigo Mölder z auta naštěstí vyvázli velmi rychle.
Aby v budoucnu i další nehody proběhly bez vážnějších následků, volá Ott Tänak v rozhovoru s britským Autosportem po zřízení bezpečnostního pozorovatele, který v minulosti sám sedával v závodním autě a ví, o čem mluví. Tänak navrhuje Jarma Lehtinena, který byl dlouhá léta navigátorem Mikka Hirvonena ve WRC.
"V MS je celá řada takových míst. Jarmo má s přehledem nejvíce zkušeností. Na něj by měla FIA slyšet. Bezpečnost jde dopředu. Jarmo by si mohl projíždět všechny zkoušky a poukázat na problémová místa. Pro něj je to lehký úkol, protože se vyzná a ví, na co musí dávat pozor," říká Ott Tänak.
Estoncova nehoda v Mexiku by měla FIA otevřít oči. Na místě navíc nebyli potápeči. Šéf soutěže, Patrick Suberville, přiznal, že byl plně překvapen, že auto kleslo tak hluboko - asi pět metrů pod hladinu. "Stav vody je nomálně mnohem nižší. Na tomto místě jsme ještě nikdy neměli problémy. Z auta byli tak rychle, že by tam potápeči ani nestihli dorazit." Pro druhý průjezd zkoušky Los Mexicanos už potápeči na místě byli. "Ovšem naši potápeči nejsou trénovaní na to, aby zachraňovali lidi. To nás ani nenapadlo."
Manažerka MS v rally, Michèle Moutonová, řekla Autosportu, že FIA o návrhu Tänak popřemýšlí: "O tom ale nerozhodneme ze dne na den."