Capito ale zároveň všechny ujistil, že německá stáj zůstává 100% za svým jezdcem. Pak ale dodal, že se obává, že ztráta 62 bodů, kterou má aktuálně Jari-Matti na vedoucího Sébastiena Ogiera, už bude nedostižná. To potenciální obhajoba titulu pro Seba nemohla začít lépe - tři vítězství z prvních tří soutěží. Latvala mu navíc na žádné ze tří soutěží nestačil a poslední dvě zakončil havárií.
Jost Capito řekl, že chyby ve Švédsku a v Mexiku podle něj pramenily ze snahy o dostižení Francouze: "Pro jeho šampionát...být takto hodně bodů za Sebem je docela...dobře, šampionát...už asi bude pryč, co? Stát se může všechno, určitě se nevzdá a nevzdá se vyhrávání soutěží. Můžete si představit, jak těžké to je, mít kolegu jako je Seb. Ale podívejte se na některé časy z Mexika - bez splitů nebo něčeho takového tam bylo jen pár desetin, které je dělily," říká šéf týmu VW pro britský Autosport.
Volkswagen i letos opět předvádí dominantní výkony, ovšem zatím jen zásluhou Ogiera
(foto: Volkswagen Motorsport)
"Když jezdíte na tomto levelu, tak je lehké udělat chybu." Zatímco chyby Latvaly stály Vokswagen cenné body, tak Capito řekl, že nemá v úmyslu měnit týmovou strategii. "Jari-Matti udělal drobnou chybu [v Mexiku] a to se může stát, protože nemáme týmovou režii. Nikoho za to neobviňujeme.
Mohli jsme říci: 'OK, udržuj teď už jen svoji pozici a bezpečně dojeď - Jari-Matti zůstaň druhý'. Ale to my neděláme." Jistě zajímavé je to, že vloni měl Volkswagen touto dobou (po třech odjetých soutěžích) náskok mezi konstruktéry už 60 bodů, ale letos je to jen 24 a to překvapivě na Hyundai.