Nandan: Dáváme si na čas, aby věci byly udělány tak, jak mají

Nandan, Michel | foto: Hyundai Motorsport/McKlein

Na nadcházející soutěži MS v rally v Argentině se dočká aktuální generace i20 WRC dalšího technického vylepšení. Hlavní změnou bude zavedení řazení pádlem pod volantem.

Pravidla pro sezonu 2015 umožňují znovuzavedení tohoto hydraulického systému. i20 WRC to navíc posune na úroveň Pola R WRC, Fiesty RS WRC a DS 3 WRC, kteří již řazení pádlem používají. Zajímavostí jistě je, že se nového systému dočkají pouze Thierry Neuville a Dani Sordo, to Hayden Paddon hájící barvy týmu Hyundai Motorsport N, se bude muset spokojit se starším řešením. 

Novinka přichází sedm týdnů po představení zlepšeného systému vstřikování paliva do válců, který byl poprvé nasazen na Rally Guanajuato Mexico. Inovované řazení mělo přitom být k dispozici původně také už v Mexiku, pak ale bylo jeho nasazení z technických důvodů odloženo do Argentiny. 

"Přišli jsme na problém se softwarem a protože máme dovolenou pouze jednu modifikaci softwaru za rok, tak jsme nechtěli udělat žádnou chybu," říká šéf závodního týmu, Michel Nandan, pro wrc.com. "Odložili jsme jeho nasazení za účelem vyřešení problémů a důkladného otestování." Nandan dále připustil, že řazení pádlem nepřinese žádné drastické zrychlení auta, ale že cítí, že z tohoto systému budou profitovat jeho jezdci a to třeba už jen tím, že budou moci mít obě ruce pořád na volantu.


Michel Nandan, šéf týmu Hyundai Motorsport
(foto: 
Hyundai Motorsport/McKlein) 

"Během celé soutěže to zlepší výkonnost, protože cesta, jakou jsou měněny stupně je stále optimalizována. A pro jezdce je to, myslím, pohodlnější - a to nakonec přinese zlepšení." Šéf týmu se také ještě krátce zmínil o novém speciálu i20 WRC, který bychom měli v soutěži poprvé vidět někdy kolem poloviny letošní sezony. "V roce 2013 jsme měli pouze 6 měsíců na vývoj aktuálního auta, takže jsme i po jeho představení stále měli hodně co dělat. 

S novým autem, které je asi z 99 % nové, bychom nechtěli udělat žádné chyby. Musí být mnohem lépe zkonstruováno a vyvinuto než byl jeho předchůdce. Měli jsme na to o něco více času, takže je mnohem více optimalizované než aktuální auto. Dáváme si na čas, aby věci byly udělány tak, jak mají."

S testy nového speciálu se začalo koncem roku 2014 a například před čtrnácti dny jezdili Kevin Abbring a Thierry Neuville na španělské šotolině. "Test šel docela dobře bez žádných velkých problémů," pokračuje Nandan. "Ale stále jsme ve vývojové fázi. Stále zlepšujeme a měníme některé komponenty. Ještě jsme neprováděli nějaká přímá porovnání s aktuálním modelem.

V následujících týdnech vyhodnotíme potenciál auta, abychom se mohli rozhodnout, kdy to pro nás bude výhodné jej nasadit. Momentálně je moc brzy na to něco říct. Naším cílem je mít příští rok konkurenceschopné auto. To je důvod, proč to nechceme uspěchat."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy