Alzenau místo Rüsselsheimu - v Německu se všeobecně očekávalo spíše oznámení vývoje speciálu kategorie R5 Opelu než Hyundai. "Ano, od roku 2017 chceme nabídnout i20 R5," řekl týmový šéf, Michel Nandan, v rámci Rally Argentina. "Vždy bylo naším plánem v Alzenau provozovat také zákaznický program. Rohodli jsme se pro R5, protože tato kategorie je WRC nejbližší. Naší zákazníci tak budou mít možnost nastupovat s Hyundai v nýnějších TOP sériích a jet o titul.
Při výpočtech navíc profitujeme například v oblasti ochranné klece nebo při simulaci kinematiky podvozku z práce na našem novém WRC a něco budeme moci určitě přímo převzít. Z Koreje máme zelenou a začali jsme se už zabývat předpisy. Aktuálně má ale přednost vývoj naší nové i20 WRC."
Michel Nandan, šéf týmu Hyundai Motorsport
(foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
Nandan také využil této příležitosti, aby znovu vysvětlil, proč nová i20 WRC nebude postavena na základě třídveřové, ale pětidveřové varianty silničního auta. "Coupé je díky v zadní části o poznání více zploštělé zádi samostatnou rodinou auta. Když jsme dostali informace, že Hyundai do konce roku nevyprodukuje pro homologaci požadovaných 25 000 kusů, a tak by povolení pro rok 2016 nebylo možné, tak jsme postavili novou i20 WRC na základě pětidveřového modelu.
Aktuální i20 WRC budeme vídat déle, než bylo původně v plánu
(foto: Hyundai Motorsport/McKlein)
To znamená, že v některých oblastech musíme začít znovu. Naše aktuální testovací auto bylo teď vzato, protože platforma je identická a byla k dispozici o několik měsíců dříve než coupé, abychom mohli začít zkoušet komponenty co možná nejdříve. Ještě jsme ale neprovedli ani přesné propočty pro šasi ani pro podvozek," pokračuje Michel Nandan.
"Naproti tomu, už jsme postavili dvě coupé šasi a s vývojem byli asi v polovině. Co se rozpočtu týče, tak to není žádný velký problém, protože toho můžeme hodně převzít, ale spíše časově. Mnoho dílů karoserie pětidveřového auta musí být znovu zkonstruováno, postaveno a otestováno. Naš cíl nastoupit s novým autem při Rally Deutschland tak není splnitelný. Vzhledem k tomu, že by nedávalo moc smysl přijít s novým autem dvě nebo tři rally před koncem roku, tak jsme se rozhodli využít času a novou i20 WRC homologovat k 1. lednu 2016."