Úvodní test proběhl v březnu 2016, následně tým ujel během testování kolem 8 000 kilometrů. V závěru vývojových prací se Hyundai soustředil na výkonnost. Jezdilo se v Německu, Finsku, ve Francii a ve Španělsku. Nová i20 WRC sbírala kilometry na šotolině a asfaltu (na sníh se zatím nedostala).
"Postupovali jsme tempem co měsíc to jeden test. Pro náš tým byl vývojový program společně se starty v MS velkou výzvou. Teď nás čeká další milník. Zatím jsme nejezdili na sněhu, to nás čeká později během tohoto měsíce. Pujde o vývojový test auta na tomto povrchu stejně tak jako přípravný test před Švédskem," řekl Michel Nandan.
"Cíle budou pořád stejné - být stále co nejblíže to jen půjde těm na čele. Doufám, že budeme schopni během sezony bojovat o vítězství na některých soutěžích. V nové auto opravdu věřím. Je na něm všechno nové v porovnání s původní i20 WRC. Jsem pozitivní ohledně toho, že budeme blíže našim rivalům.
Sezona 2015 pro mě bude něco jako nový start. Sezona 2015 byla docela nepovedená, občas jsem udělal chybu, občas jsem měl smůlu. Vyšel jsem z ní ale silnější a motivovanější než kdykoliv před tím. Už se opravdu těším na souboje na trati s novou generací i20 WRC," dodal Thierry Neuville.