Volkswagen natestoval před Monte Carlem takřka 1 000 kilometrů

Volkswagen se na Monte připravil svědomitě | foto: Red Bull

Tovární tým Volkswagenu nenechává nic náhodě, před Rally Monte Carlo najezdili jeho jezdci, Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala a Andreas Mikkelsen opravdu velké množství kilometrů.

Tovární tým Volkswagenu se pilně připravoval na Rally Monte Carlo se všemi třemi posádkami a testovacím speciálem Polo R WRC. Během šesti dní před branami francouzského města Gap absolvovaly posádky Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila a Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger dohromady asi 1 000 kilometrů. Hlavním bodem zájmu bylo nastavení auta a testy pneumatik.

"Rally Monte Carlo je z mnoha důvodů opravdovou legendou. Díky jejím permanentně měnícím se povětrnostním podmínkám mezi ledem, sněhem, mokrem a suchem je tím, proč je Monako tak známé: Hazardem. Navíc je to první soutěž v kalendáři MS a všichni jezdci, spolujezdci, výrobci startují s nulovými body. Každý chce novou sezonu odstartovat co možná nejlépe a vzít si do dalších soutěží minimálně jeden moment," říká šéf továrního týmu VW, Jost Capito.

Jost Capito, šéf továrního týmu VW, má v posledních letech důvod k radosti, bude tomu tak i v sezoně 2016? | foto: Volkswagen Motorsport

"Testovací jízdy tak mají velký význam, aby se člověk odpovídajícím způsobem připravil na těžký úkol. Potřetí v řadě budeme lovenou zvěří a lépe než kdy dříve připravenými soupeři: Hyundai představil nové auto, M-Sport Ford posílil v oblasti jezdců a spolujezdců. Musíme tak do sezony odstartovat odpovídajícím způsobem posilnění. A díky testovacím jízdám také s dostačujícími zkušenostmi na Monte."

Na Monte Carlu na posádky čeká na jedné straně led a sníh, černé ledové plotny, mokro, na straně druhé ale třeba i sucho. S povětrnostními podmínkami na Monte Carlu se dá navíc jen těžko kalkulovat a předvídat je. Volkswagen ale nechtěl nechat nic náhodě, a tak testoval třeba na Col de Perty - chyběl jim ale sníh. Testovalo se také asi 70 kilometrů od města Gap, které je mezi 21. a 24. lednem centrem Rally Monte Carlo. Zkoušely se různé varianty nastavení auta a kombinace soutěžních gum Michelin.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy