Už na úvodní Rally Monte Carlo chce Thierry Neuville vyzvat konkurenční Volkswagen Motorsport - přitom jeho osobní statistika na této soutěži není vůbec pozitivní, když čtyřikrát po sobě vypadl a vloni dojel pátý: "Od té doby, co se soutěž přestěhovala do Gap, tak se mi rychlostní zkoušky líbí čím dál tím víc.
Podmínky jsou ale vždy obtížné," říká v interview pro BRF. "Vloni jsme zde zajeli dobrý výsledek a získali jsme dobré zkušenosti. Ty můžeme letos využít a zcela jistě se pokusíme dojet do cíle. To je cíl číslo jedna. Ale na druhou stranu si myslím, že s novým autem musíme zároveň bojovat na čele."
Během samotné soutěže, která se jede na sněhu, ledu ale i suchém asfaltu, jsou běžná překvapení: "Monte Carlo může vyhrát každý. Hlavní roli hraje volba pneumatik. V jedné zkoušce můžete ztratit 1 nebo 2 minuty, ale na další získat 40 nebo 50 vteřin zpět. Tak to může být po celou dobu soutěže a nakonec skončíte na čele."
Nepovedenou sezonu 2015 chce jezdec nechat za sebou - zpoždění nového vozu způsobilo ztrátu motivace a vedlo i k chybám. "Hodně jsem se toho o sobě samém naučil. Věřím, že se mi spousta věcí už znovu nestane. Zklamání ovlivnilo moji motivaci. Nakonec mi to ale víc uškodilo než pomohlo. V budoucnu budu tedy raději k věcem přistupovat pozitivně než negativně."
Tento příštup se projevil okamžitě v dalším probíraném tématu - Hyundai upřednostnil Daniho Sorda, když jej nominoval jako jezdce, který odjede 10 ze 14 závodů za tovární tým. Dříve tuto pozici zastával Neuville: "Není to žádné velké téma. V letech 2014 a 2015 jsem byl já tím jezdcem, v roce 2016 je tomu jinak. Díky Danimu se tým pokusí udělat život Volkswagenu tak těžký, jak jen to bude možné."
"Dani je tím, kdo nejpravidelněji dováží body pro tým. Hayden [Paddon] a já máme větší rychlost a můžeme na vybraných soutěžích zabojovat o vítězství. Když se nám to podaří dobře ukočírovat, tak je to pro šampionát týmů nejlepší řešení. Na mě bude na některých soutěžích menší tlak a budu se moci plně koncentrovat na souboj o jezdecký titul. Myslím, že je to spíše výhoda než nevýhoda."
Jaký má Thierry cíl pro nadcházející sezonu? "Zajíždět TOP výsledky - nějaká vítězství. Chtěl bych být minimálně tak dobrý jako v sezoně 2013." Před třemi roky byl Belgičan vice-mistrem. O nedostatku motivace se tedy u jezdce Hyundai nedá hovořit.