Citroën začal s testy nové C3 WRC + první hodnocení Meekea a video

Kris Meeke nový speciál otestoval jako první | foto: Citroën Racing

Tovární tým Citroënu začal s testy modelu C3 WRC pro rok 2017, s touto informací a první fotkou přichází francouzský AUTOhebdo. Test probíhal ve Francii na šotolinových tratích poblíž Chateau Lastours.

Kris Meeke včera zahájil testy nového speciálu C3 WRC poblíž Chateau Lastours (v oblasti Aude). Citroën C3 WRC, který od příštího ročníku ve WRC nahradí dosud používaný model DS3 WRC, vyjel poprvé na šotolinové testovací tratě. 

Kris Meeke by měl v testech pokračovat pravděpodobně i dnes a zítra. V sobotu večer by dle všeho měly testy skončit. Auto k testu vyrazilo dle očekávání velmi pečlivě zamaskované, zajímavostí je nápis "#Test 1" na zadním okně speciálu. Není se čemu divit, závodní speciál je totiž postaven na Citroënu C3, jenž se v novém vydání v silniční verzi ještě světu nepředstavil. Dle všeho bude ale závodní verze postavena na základě pětidveřové verze auta. 

Na autě také měly být jasně rozpoznatelná velká přítlačná křídla typická pro vozy WRC od sezony 2017. V následujících měsících by se testy měly zintenzivnit, v plánu jsou samozřejmě jízdy na všech površích. Za vývoj auta byl zodpovědný Alexis Avril, šéf projektu, teď už by za projekt měl být zodpovědný Laurent Fregosi, technický ředitel, jenž na tomto místě nahradil Xaviera Mestelana-Pinona. Ten se nově stal ředitelem DS Performance.

foto Citroënu C3 WRC: zde (zdroj: autoexpress)

AKTUALIZACE:
Test proběhl bez problému. Nový 380 koňový motor zajistil výrazné zvýšení tempa. Kris Meeke to komentoval slovy: "Konečně hraje jezdec opět důležitější roli." Včera už se jednalo o první opravdový testovací den, protože shakedown si auto odbylo zkraje týdne poblíž centrály týmu Citroën Racing.

"Pro mě je to splnění snu. Na vývoji vozu spolupracuji s takto skvělým týmem. Je jasné, že to s sebou přináší tlak. Ale já jej tak necítím, když jsem v továrně a vidím nasazení kluků, tak mě to dělá hrdým. Tohle je ale teprve začátek učebního procesu.

Celá inženýrská filozofie je odlišná od toho, co jsme uplatnili u DS3 WRC. Změnila se pravdila, to na co jsem byl zvyklý z předešlého vozu, se teď musí změnit, abych se přizpůsobil tomuto vozu. Můžu Vám ale říct, že opravdu cítite, že tohle auto je rychlejší," řekl jezdec pro britský 'autoexpress'.

Podle pozorovatelů na místě je auto viditelně rychlejší. "První výjezdy byly pouze o porovnání měkké a tvrdé sady pneumatik. Poté budeme pokračovat v ladění tlumičů a diferenciálů, abychom zlepšili ovladatelnost. Zažít první bezproblémové dopoledne je skvělé," řekl Meeke po první jízdě. Citroën měl ujet za první dopoledne zhruba 120 kilometrů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy