Loeb podporuje Ogiera: Čistit dva dny trať je až moc

Loeb, Sébastien | foto: Peugeot ČR

Nesouhlas Sébastiena Ogiera s povinností startovat úvodní dva dny soutěže na čele startovního pole teď veřejně podpořil také Sébastien Loeb. Francouz ve službách Volkswagenu v posledních měsících začal hlasitě upozorňovat na tuto nevýhodu.

Sébastien Loeb řekl, že jakékoliv pravidlo, které znemoňuje vyhrát tomu nejrychlejšímu, pokřivuje WRC a je špatné: "Má [Ogier] pravdu," řekl Loeb pro 'Autosport'. "Někteří si možná myslí, že by o tom neměl mluvit. Ale v tom, co říká, má pravdu. Vždycky jsem se o to zasazoval, když jsem jezdil.

To, co chci, je fair řešení. Nejlepší jezdec v nejlepším týmu by měl vyhrávat. Je to, jako by chlapík, co vyhrál 100 metrový sprint a stal se šampionem, měl běžet po trávě vedle tratě. Vždyť i on je normálně v závodní dráze s ostaními. A dokud je nejlepší, tak vyhrává," říká Loeb, který po většinu své kariéry čistil pouze první den. 

Podle něj povinnost čistit trať v pátek i sobotu je až moc: "Rozumím tomu, že to může být frustrující pro Ogiera. Dva dny čištění je až moc. Jeden den byl boj, ale OK. Ale dva dny je až moc a ničí to jeho šance. Je jasné, že je lepší než ostatní jezdci, a když je lepší, tak by měl vyhrávat."

Loeb také čistil trať a i on proti tomuto pravidlu vystupoval | foto: Citroën Communication

Itálie by měla být opět velmi obtížnou - bude sucho a trať je hodně zaprášená: "Za takových podmínek není možné vyhrát," řekl před startem Sébastien Ogier. Ten by si přál návrat formátu z let 2012 a 2013, kdy o pořadí rozhodovala kvalifikace, po které si nejrychlejší jezdec volil startovní pozici. 

Jarmo Mahonen Autosportu přiznal, že se FIA nad tímto pravdlem zamýšlí: "Na stole je všechno možné - od kvalifikace až po to, že by byl na čele lídr šampionátu po celé tři dny. Hodně nad tím přemýšlíme."

Kris Meeke nebo Hayden Paddon se v minulosti nechali slyšet, že současný systém za až tak neférový nepovažují. To ale Loeb odmítá: "Kris může být rád, když vyhraje. Vyhrává, a proto nechce měnit toto pravidlo. Problém není v jezdcích, ale v tom pravidlu."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy