Hyundai nemohl u WRC pro sezonu 2016 použít jako výchozí třídveřový model, protože produkce sériového vozu nedosáhla minimálního požadovaného množství. Hyundai tak musel změnit plány a udělat aktuální WRC s pěti dveřmi, což zdrželo jeho nasazení (místo v půlce sezony 2015 vyjel až na začátku roku 2016).
Teď se ale korejskému týmu daří uvést do reality svůj původní plán. Další generace vozu i20 WRC totiž bude mít pouze tři dveře. "Vždy to bylo naším cílem a jsem šťastný, že pro to teď máme předpoklady," řekl týmový šéf Michel Nandan.
První prototyp nového vozu začal nedávno s testy. Jedná se ale o provizorní mulu, která zvenčí zatím připomíná aktuální vůz WRC, ale jsou na ní nasazeny už některé díly pro auto pro příští rok. První opravdový prototyp pro rok 2017 by měl z Alzenau vyjet zkraje července. Pak přijdou na řadu nejen testy techniky pod kapotou, ale také nové aerodynamiky, na kterou se díky změně pravidel od roku 2017 můžeme těšit.