Narozdíl od svých bývalých týmových kolegů, Jariho-Mattiho Latvaly a Sébastiena Ogiera, Andreas Mikkelsen nenašel u žádného ze zbylých továrních týmů místo pro sezonu 2017. Podle provizorního seznamu přihlášených, který se objevil na německé stránce 'Rallye-magazin.de', bude muset na Rally Monte Carlo vzít za vděk Škodou Fabia R5.
M-Sport podepsal během týdne se Sébastienem Ogierem. To byla pro Mikkelsena špatná zpráva, protože jak později potvrdil Malcolm Wilson, Andreas byl volbou číslo 2 pro M-Sport. Toyota poměrně nepochopitelně vítěze tří soutěží MS úplně přehlížela.
DMACK stále ještě neoznámil svoji sestavu, ale jeho jezdcem bude s největší pravděpodobností Elfyn Evans. Ford na peumatikách britsko-čínské značky bude suplovat třetí vůz M-Sportu. DMACK sice na konci loňské sezony prohlašoval, že by chtěl nasadit dvě auta, avšak jak se zdá, nakonec k tomu nedojde.
Poslední šancí 27 letého jezdce tak zřejmě byly starty Volkswagenů Polo R WRC 2017 v privátních rukou. Jenže jak se zdá, ani Katar nebude schopen zastřešit tento projekt. Volkswagen požaduje 15 milionů EUR za homologaci auta a dalších 10 by bylo potřeba na provoz týmu o dvou vozech na jednu sezonu. Největší šance se vkládaly do Nassera Al-Attiyaha a Kataru. Jenže místní vláda se nakonec měla rozhodnout projekt nepodpořit.
Jenže šance, že by privátní tým dvě Pola přece jenom nasadil, klesly k nule po podpisu smlouvy mezi M-Sportem a Ogierem. Všichni totiž chtěli mít ve druhém autě právě Francouze. Podle některých zpráv se EVEN Management, který Mikkelsena zastupuje, snaží alespoň o to, aby sehnal dostatečný rozpočet na to, aby nasadil alespoň jedno Polo R WRC 2017 do WRC pro Mikkelsena.
To by však znamenalo nutnost změnit pravidla. Zatím v nich totiž stojí, že aby byl vůz homologován, je třeba, aby tovární tým, nebo alespoň soukromý tým podporovaný továrnou, nasadil alespoň dvě auta do kompletního šampionátu.